Szosowe Cannondale 2009

Drukuj

Co może być lepszego niż karbonowa superrama w firmowej kolekcji? Dwie podobne ramy, a może nawet trzy. Do podobnego wniosku doszedł Cannondale.

Oprócz wyczynówki, firma przygotowała sprzęt turystyczny i dla początkujących użytkowników


Cannondale na sezon 2009 przebudował swoją paletę szosówek. Obok modelu SuperSix, przedstawionego już w sezonie 2008, pojawi się nowo skonstrowana rama Six, która zastąpi wycofane System Six i Six13. Nowy Six Carbon został w całości, włącznie z hakami, wykonany z kompozytu. Oczywiście spostrzegawcze osoby natychmiast dostrzegą podobieństwa do „starszego brata” SuperSix, w postaci zwężającej się ku dołowi rury sterowej (z 1-2/8 na 1-1/4 cala) i odpowiednich sterów, bardzo grubej rury dolnej ramy, jak i potężnych widełek łańcuchowych tylnego trójkąta. W przypadku środka suportu konstruktorzy postawili na nowy standard BB30 z osią suportu o podwyższenej średnicy. Cannondale to jeden z pionierów tego rozwiązania z korbą SI, po dołączeniu do obozu przez SRAMa i FSA wygląda na to, że coraz bardziej się rozpowszechnia. Oczywiście rozwiązanie ma obniżyć masę i podnieść sztywność. Jeszcze ciekawsza jest konstrukcja górnej części ramy, gdzie rura staje się coraz cieńsza, zbliżając się ku podsiodłowej. Wraz z bardzo cienkimi rurkami górnymi tyłu ma to gwarantować wysoki komfort jazdy. Zabieg jak najbardziej celowy - Six Carbon ma być przeznaczony dla osób jeżdżących dalekie dystanse. Oczywiście także to rozwiązanie przejęto z SuperSixa. Model Six Carbon jako rower dostępny będzie w pięciu wersjach wyposażenia, w cenach od 1999 do 3499 euro. Poniżej znajdują się jeszcze cztery sztuki aluminiowe Six, za równowartość od 1499 do 1899 euro.

 



Kto jednak chce jeszcze większego komfortu, ten powinien sięgnąć po Synapse. Oczywiście cała seria nie jest nowa, ale najwyższy model Carbon SL zastąpi nowy Carbon Hi-Mod. Rama z włókien jeszcze wyższej jakości ma być oczywiście lżejsza i sztywniejsza, a zoptymalizowane fragmenty rurek tylnego trójkąta troszczą się o wygodę i pochłaniają drgania. Rama Hi-Mod pojawi się w czterech różnych modelach rowerów, w cenach od 3299 do 6499 euro. Klasyczny już Synapse nadal będzie dostępny poniżej w kolekcji i będzie kosztować pomiędzy 1999 a 2599 euro. Dla tych, dla których ciągle jest to zbyt wiele, przygotowano również dwa warianty aluminiowe, odpowiednio za 999 i 1299 euro.

Info: cannondale.com
Dystrybutor: PGR (www.grupapgr.pl)