Materiał zawiera treści reklamowe

Trekkingowy rower elektryczny - jaki wybrać?

Dowiedz się, jak wybrać odpowiedni elektryczny rower trekkingowy! Sprawdź dostępne na rynku elektryczne trekkingi - jaki model wybrać z kolekcji na rok 2024?

Drukuj
Rower elektryczny EcoBike X-Cross Tomasz Makula

Rowery trekkingowe są uznawane za jedne z bardziej praktycznych i wszechstronnych konstrukcji rekreacyjnych. A co gdyby dorzucić do nich pierwiastek wspomagania? No właśnie - przyglądamy się rynkowej ofercie i podpowiadamy jak wybrać trekkingowy rower elektryczny?

Tradycyjne rowery trekkingowe to od wielu lat jeden z najpopularniejszych segmentów rowerów na rynku - nie ma się czemu dziwić, bo w końcu tego typu konstrukcje za sprawą swoich walorów użytkowych odpowiadają na potrzeby osób, które rower traktują właśnie jako środek do codziennej komunikacji w mieście oraz turystyki czy rekreacji. Na rynek szturmem wdarły się rowery elektryczne, które mocno zaznaczyły swoją obecność także w segmencie rowerów trekkingowych. I zasadniczo w tym przypadku rowery z elektrycznym systemem wspomagania nie powinny dziwić zupełnie nikogo - dla wielu osób, które roweru nie postrzegają przez pryzmat sportu, pierwiastek e-bike w połączeniu z rowerem trekkingowym może mieć bardzo duży sens. Czym zatem cechują się rowery trekkingowe rowery elektryczne i na co powinniśmy zwrócić uwagę przy poszukiwaniach?

 

Zobacz również:

 

Rama i podstawowe cechy e-trekkingów

Pod względem konstrukcyjnym istota rowerów trekkingowych ze wspomaganiem elektrycznym nie różni się od tych tradycyjnych - praktycznie wszystkie tego typu rowery bazują na ramach wykonanych z aluminium, których geometria nastawiona jest przede wszystkim na dostarczenie jak najwięcej komfortu. To jasne, że osoby traktujące rowery czysto użytkowo oczekują od nich komfortowej, wyprostowanej pozycji i producenci o tym doskonale wiedzą. Dlatego standardem jest, że trekkingowe rowery oferują wygodną pozycję, którą wspiera także kokpit - zazwyczaj rowery z tego segmentu posiadają mostki z regulacją kąta nachylenia oraz kierownice o wygodnym gięciu. Niejednokrotnie kropkę nad i w temacie komfortu stawiają sztyce z amortyzacją a także proste amortyzatory.

 

 

 

 

Trekkingowy rower elektryczny - silniki i wyposażenie

W przypadku tańszych konstrukcji ramy rowerów trekkingowych bazować będą na prostych rozwiązaniach konstrukcyjnych. Sprawa komplikuje się, kiedy spotkamy silnik montowany centralnie (który naszym zdaniem jest najlepszym rozwiązaniem, o czym szerzej piszemy nieco niżej). W takim wypadku konstrukcja ramy naturalnie musiała ulec modyfikacjom, aby zamontwać wspomniany silnik. Trzeba jednak nadmienić, że rowery elektrycznie z silnikiem montowanym centralnie to najlepsze rozwiązanie. W przypadku rowerów, których silniki zamontowane są np. w tylnej piaście, spotkamy zwykle proste środki suportu na kwadrat. W rowerach trekkingowych z racji na ich rekreacyjny charakter rzadziej spotkamy takie rozwiązania, jak sztywne osi kół czy taperowane stery - te standardy mocno podnoszą sztywność całości i wymagamy ich od rowerów elektrycznych, które użytkowane będą w cięższym terenie - głównie mowa o hardtailach i fullach, czyli rowerach e-MTB. Jeśli traficie rower elektryczny z tego typu rozwiązaniami - warto się nim zainteresować, natomiast w przypadku jazdy rekreacyjnej nie są to standardy bez których nie moglibyśmy się obejść. Ramy rowerów elektrycznych często są specjalnie wzmacniane, aby sprostać większej wadze tego typu konstrukcji - z tym aspektem związane jest też zdecydowanie częstsze stosowanie mocnych hamulców tarczowych, które muszą okiełznać masę rowerów z baterią i silnikiem. W naszym przeglądzie praktycznie wszystkie rowery wyposażone są właśnie w tarczówki (przeważnie hydrauliczne). Jak przystało na rowery elektryczne trekkingowe we wszystkich tego typu konstrukcjach spotkamy koła w rozmiarze 28 cali, które "obute" zostały w opony o szerokości około 40 mm - ten element pozwala zachować równowagę pomiędzy niskimi oporami toczenia, które docenimy w mieście i podczas jazdy na szosach, a jednocześnie (w asyście delikatnego bieżnika) pozwoli on na zjechanie w lekki teren.

Oczywiście nieodłącznym elementem (wręcz częścią składową definicji trekkinga), które posiada elektryczny rower trekkingowy jest wyposażenie dodatkowe - omawiane tu konstrukcje już na seryjnym wyposażeniu powinny posiadać pełne błotniki, oświetlenie i oczywiście stały bagażnik. Te elementy są niezbędne do tego, aby wygodnie korzystać z roweru na co dzień, a także żeby móc wykorzystać pełnię jego praktycznego potencjału.

 

 

 

 

Przerzutki - klasyczne lub w piaście

Jeśli chodzi o napędy, to z racji na zastosowanie silników w przeważającej części rowerów spotkamy układy z jednym blatem z przodu. W przypadku zmiany biegów z tyłu możemy spotkać się z dwoma podejściami producentów - stosowane są albo tradycyjne przerzutki z kasetami albo przekładnie planetarne ukryte w tylnych piastach. Ilość dostępnych biegów oraz poziom zastosowanych podzespołów uzależniony jest oczywiście od ceny. W rowerach z niższej półki cenowej najbardziej powszechnymi są przerzutki z grup takich jak Shimano Tourney, Shimano Altus, Shimano Acera czy Shimano Deore (od układów 1x7 do 1x10). Jeśli chodzi o napędy z przekładniami zintegrowanymi króluje oczywiście Shimano Nexus, a w droższych konstrukcjach możemy natknąć się na piasty Shimano Alfine (11-biegowe). Napędy z piastami wielobiegowymi w mają jeden zasadniczy plus - są praktycznie bezobsługowe, bo nie trzeba ich regulować. Przerzutki tradycyjne z kolei są łatwiejsze w ewentualnym serwisie, bo też ich konstrukcja jest o wiele mniej skomplikowana. 

Systemy wspomagania - jak działa silnik elektryczny? 

Być może na ten artykuł trafiły osoby, które nie do końca wiedzą, na czym dokładnie polega e-bike i jak działa. Zatem w ekspresowym skrócie - silniki rowerów elektrycznych zaprojektowane zostały tak, aby wspomagać nasze pedałowanie. Co za tym idzie - uruchamiane są one tylko wtedy, kiedy zaczynamy pedałować. Do wyboru zawsze mamy kilka trybów wspomagania (z mniejszą lub większą mocą). Wspomaganie pedałowania w rowerach elektrycznych jest obwarowane przepisami prawnymi - mogą one pomagać nam do granicy 25 km/h (i mogą mieć moc na poziomie 250 Watt). Dzięki tym ,,ograniczeniom" rower elektryczny nie musi być w żaden sposób rejestrowany, ani ubezpieczany. 

 

 

 

 

W związku z tym, że moc maksymalna silników i tak jest ograniczona, warto zwrócić uwagę przede wszystkim na ich dwa aspekty. Po pierwsze lokalizacja - silniki zamontowane centralnie w miejscu korby powszechnie uznane są za najlepsze, bo przede wszystkim ich lokalizacja pozwala na równe rozłożenie masy silnika. Silnik centralny nie wpływa mocno na wrażenia z jazdy, podczas gdy obecność silnika zamontowanego w przedniej lub tylnej piaście może być odczuwalna. Rowery elektryczne z silnikami centralnymi są niestety z reguły droższe, dlatego nie twierdzimy, że konstrukcje z jednostkami w tylnej piaście są złe - wszystko zależy, do jakich celów roweru będziecie używać. W mieście i na utwardzonych, łatwych trasach silniki tylne nie będą stanowiły dużego problemu. Nie zmienia to faktu, że rowery z silnikami centralnymi prowadzą się przyjemniej, bardziej "rowerowo" i bez obaw można takimi konstrukcjami zapuścić się w teren. Drugi aspekt wyższości silników centralnych to zwykle po prostu ich lepsza charakterystyka pracy, co również wiąże się z kosztami - tego typu jednostki szybko reagują na ruch korbą, odpowiednio dawkują energię wspomagania (brak szarpnięć na początku pracy silnika). Tu oczywiście wszystko zależy także od tego, jaki dokładnie silnik mamy w rowerze. Sprawdzonymi i uznanymi markami tworzącymi silniki są m.in. Shimano, Bosch, Brose, Yamaha... Wszystkie produkty tych marek są godne polecenia, jednak trzeba będzie za nie zapłacić więcej. Warto zwrócić też uwagę na moment obrotowy silników, który bezpośrednio przekłada się na charakter pracy jednostki - w trekkingach spotykamy mniejszy moment niż w górskich rowerach elektrycznych, bo też i z racji na bardziej rekreacyjny teren w jakim trekkingowe rowery jeżdżą nie potrzeba tu aż tak wielu niutonometrów (większość rowerów trekkingowych w zestawieniu cechuje się około 50 Nm). Fakty są jednak takie, że rekreacyjnie używany rower trekkingowy nie wymaga niesamowitego zaawansowania technicznego. Rower elektryczny z silnikiem w piaście też spokojnie da radę wozić nas na rekreacyjne wycieczki oraz na co dzień do pracy.

 

 

 

Akumulatory zasilające rower elektryczny

Podobnie - co w przypadku silników - sprawa ma się z bateriami. Warto zwrócić uwagę na ich lokalizację. Baterie zamontowane w przednim trójkącie ramy ponownie lokują ciężar blisko środka ciężkości roweru, co nie pogarsza jego właściwości jezdnych. Często spotkamy także baterie zamontowane na tylnym bagażniku - w przypadku tego elementu warto sprawdzić, czy bagażnik jest odpowiednio solidny (w końcu chcielibyśmy tam jeszcze okazjonalnie coś przewieźć). 

W przypadku parametrów baterii warto zwrócić uwagę na ich pojemność wyrażaną w jednostce Wh (watogodziny) - im więcej Wh, tym więcej przejedziemy na jednym ładowaniu. Obecnie większość rowerów popularnych producentów rowerów używa nowoczesnych baterii litowo-jonowych i to właśnie takich powinniśmy szukać - są żywotne i stosunkowo lekkie. Zasięg takiego roweru powinien dochodzić nawet do 100 km, choć oczywiście wszystko zależy od używanego trybu wspomagania, masy użytkownika oraz nawierzchni i nachylenia trasy, którą pokonujemy. Przy ciągłym jechaniu w maksymalnym trybie spodziewać się trzeba wyniku bliższego 50 km. 

Polecane przez redakcję

 

EcoBike MX 500 lub LX 500 (wersja damska)

EcoBike to polski producent, który na rodzimym rynku był jednym z pierwszych, który zaczął od A do Z specjalizować się w budowie użytkowych elektryków. To widać, bo z biegiem lat EcoBike wprowadza na rynek coraz to ciekawsze i bardziej zaawansowane konstrukcje. Przy tym wszystkim producent ma świadomość, że kieszeń polskiego odbiorcy jest jednak nieco uboższa, niż tego zachodniego, dlatego stawia na budowanie elektryków o dobrym stosunku ceny do jakości. 

Linia MX500 (oraz LX500 - w wersji dla kobiet) to coś więcej, niż zwykły elektryczny trekkingowy.. Po pierwsze dlatego, że mamy tu opony o ogromnej szerokości aż 2,15" przy kole 28", co pozwoli śmiało zjechać tym rowerem z szosy, z kolei w miejskich warunkach bez problemu przetoczy się po brukach, dziurach i krawężnikach. Podstawą tej serii są aluminiowe ramy o bardzo komfortowej geometrii, które przypadną do gustu osobom oczekujących wygodnej, wyprostowanej pozycji na rowerze. Taka sprzyjać będzie podczas codziennych dojazdów do pracy oraz na weekendowych rekreacyjnych wycieczkach poza miasto. Największym atutem ramy jest jednak to, że posiada centralnie zamontowany silnik oraz baterię, która jest całkowicie zintegrowana z ramą - taki układ korzystnie wpływa na prowadzenie roweru.

Jeśli chodzi o same elementy systemu wspomagania - w przypadku polecanego Wam modelu MX / LX 500 mamy centralny silnik Ananda M100, który cechuje się wysokim momentem obrotowym aż 130 Nm. Przy zakupie roweru mamy możliwość wybrania pojemności baterii - 696 Wh Greenwaya lub 840 Wh baterii wyprodukowanej przez LG.

Ecobike oferuje naprawdę świetną cenę, jak na oferowany poziom wyposażenia - szczególnie, że obecnie te elektryki dostępne są w obniżonej cenie! Na pokładzie spotykamy sprawdzone, wytrzymałe i dobrze działające komponenty: napęd 1x10 zbudowany na Shimano Deore czy hydrauliczne hamulce tarczowe Shimano MT400. W tym budżecie ciężko będzie znaleźć elektryka o lepszym stosunku ceny do jakości - Ecobike robicie to dobrze!

  • Cena: 11 499.00 PLN
  • Waga: 29.00 kg
  • Rama: Hydroformowane aluminium
  • Widelec/amortyzator przedni: RST OMEGA-TNL-29” skok 100 mm
  • Przerzutka tylna: Shimano Deore 10 biegowe
  • Opony: 28" x 2.15 Schwalbe Big Ben Plus
  • Silnik: Ananda M100 / 130 N.m
  • Bateria: 
  • 48V / 14,5 Ah (696 Wh) Greenway
  • 48V / 17,5 Ah (840 Wh) LG (z dopłatą 1000 zł)
  • Hamulce: Shimano MT-200 Hydrauliczne
  • Zobacz nasz test: Test: Ecobike MX500 (2022)
ROWERY EcoBike

 

Kellys eCARSON 70

Obserwując poczynania Kellysa na rynku elektryków jesteśmy pod ogromnym wrażeniem - Słowacy z roku na rok udoskonalają swoje autorskie konstrukcje, a w niektórych segmentach wręcz wyróżniają się na tle światowej konkurencji innowacyjnością - wystarczy wspomnieć zaawansowaną e-endurówkę Theos i jej unikalną ramę. Kellys ma jednak też coś dla tych osób, które szukają zaawansowanego roweru użytkowego - to linia e-trekkingów eCARSON (oraz jego damskie odpowiedniki eCRISTY). W sezonie 2024 to właśnie eCARSONa rekomendujemy tym, którzy szukają bardzej zaawansowanego sprzętu. Tym bardzej, że obecnie dostępny on jest w obniżonej względem poprzedniego roku cenie!

Na czym polega przewaga eCARSONA? Podstawą jest oczywiście rama z ładnie zintegrowaną baterią oraz centralnym silnikiem. Aluminiowy szkielet eCARSONA legitumuje się jednak wysoką sztywnością boczną bo mamy tu stery taperowane, a do tego amortyzowany widelec posiada też sztywną oś koła. Kiedy weźmiemy pod uwagę fakt zastosowania tu naprawdę szerokiej, bo aż 55mm opony, to mamy tak naprawdę przepis na zdecydowanie coś więcej, niż tylko e-trekkinga - rower ten sprawnie będzie pokonywał na dużych szybkościach wszelkie terenowe dukty, szutry i leśne ścieżki. Duża precyzja prowadzenia wynikająca ze sztywności rysuje też eCARSONa jako elektryczny rower wyprawowy, bo spokojnie poradzi sobie on z dodatkowym dociążeniem sakwami. Naszym zdaniem eCARSON równie dobrze może aspirować do miana solidnego rowerowego odpowiednika e-SUV-a, bo sprawdzi się zarówno w mieście, jak i lekkim terenie. 

Zagłębiając się w szczegóły modelu 70 również jest ciekawie - za wspomaganie odpowiada tu silnik PANASONIC GX Ultimate z momentem obrotowym na poziomie aż 95 Nm. To więcej niż w niejednym górskim rowerze elektrycznym, co po raz kolejny potwierdza terenowy potencjał tego modelu. Mamy również baterię o dużej pojemności 725Wh, którą dla Kellysa wyprodukował sprawdzony producent BMZ. Kolejnymi elementami punktującymi na rzecz terenowych zdolności tego modelu są m.in. powietrzny amortyzator  ROCK SHOX Recon Silver RL czy hydrauliczne hamulce tarczowe. Rekomendowany przez nas elektryk w tym sezonie bazuje na nowej grupie Shimano Cues U6000 w konfiguracji 1x10. Przy tym wszystkim mamy też oczywiście pełnię użytkowego wyposażenia, które docenimy na co dzień: oświetlenie, błotniki, mocny bagażnik czy stabilną stopkę. 

Chyba naprawdę się starzejemy, skoro "jaramy się" elektrycznym trekkingiem, ale... eCARSON jest naprawdę w jakiś sposób zajawkowy!

 
  • Rama: KELLYS E-CARSON R-series - advanced robotic welded 6-series aluminium alloy, integrated removable battery, 1.5“ tapered HT / Made in EU
  • Silnik: PANASONIC GX Ultimate, 90Nm, 36V
  • Bateria: KELLYS Re-Charge V10 Li-ion internal removable 725Wh
  • Widelec ROCK SHOX Recon Silver RL (29) Boost, 100mm, Solo Air / Motion Control / Maxle Stealth 15mm thru axle
  • Tylna przerzutka: SHIMANO Deore XT M8000
  • Hamulce: SHIMANO BL-MT200
  • Opony: SCHWALBE Marathon Almotion Performance 55-622 (28x2.15)
  • Cena: 14 999 PLN
  • Wersja dla kobiet: Kellys E-Cristy
ROWERY Kellys gdzie kupić?

 

 

Co na rynku?

W dalszej części artykułu przygotowaliśmy dla Was zestawienie elektrycznych rowerów trekkingowych z kolekcji na rok 2024. Przegląd oparliśmy o nową wersję Katalogu Rowerowego, który stanowi kompletny zbiór rowerów dostępnych na polskim rynku rowerowym. Więcej modeli znajdziecie na jego stronach, natomiast nasze zestawienie powinno Wam pomóc wybrać właściowy trekkingowy rower elektryczny dla siebie!

 

 

Lovelec Komo

  • Cena: 7999.00 PLN
  • Waga: 25.50 kg
  • Opis ramy: aluminiowa (6061)
  • Widelec/amortyzator przedni: Suntour Nex, z regulacją
  • Przerzutka tylna: Shimano Altus
  • Ilość blatów i koronek: '1x8
  • Opony: CST C1635, 28×2,0, pasek odblaskowy
  • Silnik: AKM, 36 V, 250 W/500 W, bezszczotkowy tylny, 60 Nm
  • Bateria: 21700, Li–ion, 12 Ah (432 Wh)/16 Ah (576 Wh), zintegrowany
  • Manetki: Shimano Altus
  • Typ hamulców: Tarczowe hydr.
ROWERY Lovelec

Elops Elops 500E

  • Cena: 7999.00 PLN
  • Opis ramy: Aluminium AL6061
  • Widelec/amortyzator przedni: Aluminium
  • Przerzutka tylna: MICROSHIFT RD M25
  • Ilość blatów i koronek: '1x8
  • Opony: 700 x 38C
  • Silnik: brushless (Vision industry) 250 W, 45Nm
  • Bateria: (IPX5) litowo-jonowy 36 V 14 Ah (504 Wh)
  • Typ hamulców: Tarczowe hydr.
ROWERY Elops

Romet E-MODECO TRK 1.0

  • Cena: 7999.00 PLN
  • Waga: 24.80 kg
  • Opis ramy: alu 6061
  • Widelec/amortyzator przedni: Suntour NEX-E25-LO-DS,
  • Skok widelca: 70 mm
  • Przerzutka tylna: Shimano Acera RDM3020-8
  • Ilość blatów i koronek: '1x8
  • Opony: VeeTire Zilent 700x47C
  • Silnik: Bafang G020 tylny, 250 Watt, 45nm speed sensor
  • Bateria: 504Wh
  • Manetki: Shimano SL-M315-8R 8 biegów
  • Typ hamulców: Tarczowe hydr.
ROWERY Romet

Wheeler E-Tour 2

  • Cena: 7999.00 PLN
  • Waga: 22.00 kg
  • Opis ramy: ALUMINUM 6061
  • Widelec/amortyzator przedni: SUNTOUR SF15-NEX-E25-DS-CTS
  • Skok widelca: 50 mm
  • Przerzutka tylna: SHIMANO ACERA RD-T3000-SGS
  • Ilość blatów i koronek: '1x9
  • Opony: KENDA K-1129 700X42C, Z PASKIEM ODBLASKOWYM
  • Silnik: BAFANG G360.250.C, 36V, 250w ,MAX MOMENT OBRPOTOWY 80Nm
  • Bateria: BAFANG BT-F03.450.UC 43V / 10.5 AH / 450WH
  • Manetki: SHIMANO ALIVIO SL-M3100-R
ROWERY Wheeler

Tabou KINETIC UP 1.0 W 2023

  • Cena: 8499.00 PLN
  • Opis ramy: Aluminium, hydroformowana
  • Widelec/amortyzator przedni: ZOOM 860S AMS
  • Skok widelca: 100 mm
  • Przerzutka tylna: SHIMANO ACERA M360
  • Ilość blatów i koronek: '1x8
  • Opony: SCHWALBE BIG APPLE / 700x50C
  • Silnik: ANANDA M60 / 36V / 70NM
  • Bateria: GREENWAY POWER TUBE / 14.6AH / 525WH / 36V
  • Manetki: SHIMANO ALTUS M315
  • Typ hamulców: Tarczowe hydr.
ROWERY Tabou

Bergamont E-Horizon 4 RT

  • Cena: 8699.00 PLN
  • Waga: 26.30 kg
  • Opis ramy: AL6061
  • Widelec/amortyzator przedni: Suntour NEX E25,
  • Skok widelca: 60 mm
  • Przerzutka tylna: Shimano RD-M3100
  • Ilość blatów i koronek: '1x9
  • Opony: Schwalbe Energizer Active Plus, 50-622
  • Silnik: Bosch Active Line Plus, Gen. 3, 250 W, 36 V, max. 25 km/h
  • Bateria: Bosch RackType, 36 V Li Ion, 400 Wh
  • Manetki: Shimano SL-M3100
  • Typ hamulców: Tarczowe hydr.
ROWERY Bergamont

Corelli Sacha L

  • Cena: 8999.00 PLN
  • Waga: 24.60 kg
  • Opis ramy: Aluminiowa
  • Widelec/amortyzator przedni: SUNTOUR NEX
  • Skok widelca: 80 mm
  • Przerzutka tylna: SHIMANO ALIVIO
  • Ilość blatów i koronek: '1x9
  • Opony: VITTORIA RANDONNEUR
  • Silnik: BAFANG MID M400 36V 250W 80 NM
  • Bateria: LI-ION DC36V10.5Ah 378W
  • Manetki: SHIMANO ACERA
  • Typ hamulców: Tarczowe hydr.
ROWERY Corelli

Mbike eT.BIKE 2.0

  • Cena: 8999.00 PLN
  • Opis ramy: Aluminium
  • Widelec/amortyzator przedni: SR Suntour NEX DS HLO 700C
  • Skok widelca: 60 mm
  • Przerzutka tylna: Shimano M3100 Alivio
  • Ilość blatów i koronek: '1x9
  • Opony: CST X-PEDIUM ONE 28X1,75
  • Silnik: BAFANG 36V250W,220G9.1 45nM
  • Bateria: 612Wh /17Ah 36V
  • Manetki: Shimano SL-M3100 Alivio 9S
  • Typ hamulców: Tarczowe hydr.
ROWERY Mbike

Scott SUB Active eRide 20

  • Cena: 9569.00 PLN
  • Waga: 26.30 kg
  • Opis ramy: Specjalnie cieniowane rury z aluminium 6061
  • Widelec/amortyzator przedni: SUNTOUR NEX-E25 DS QR 700C
  • Skok widelca: 60 mm
  • Przerzutka tylna: Shimano CUES ARDU4000GS
  • Ilość blatów i koronek: '1x9
  • Opony: Schwalbe Energizer Active Plus 700x50c
  • Silnik: Bosch Active Plus
  • Bateria: PowerPack 400Wh
  • Manetki: Shimano CUES ASLU40009RC
  • Typ hamulców: Tarczowe hydr.
ROWERY Scott

Trek Verve+ 1

  • Cena: 10399.00 PLN
  • Waga: 22.50 kg
  • Opis ramy: Alpha Silver Aluminium, wewnętrzne prowadzenie przewodów, mocowanie bagażnika i podpórki, zacisk QR 135 x 5 mm
  • Widelec/amortyzator przedni: SR Suntour NEX, sprężyna zwojowa, regulowane naprężenie wstępne
  • Skok widelca: 50 mm
  • Przerzutka tylna: Shimano Altus M2000, długi wózek
  • Ilość blatów i koronek: '1x8
  • Opony: Schwalbe Energizer Life, 700x50c
  • Silnik: Bosch Active Line, 250 W, 40 Nm, 25 km/h
  • Bateria: Bosch PowerTube 300
  • Manetki: Shimano Tourney RS45, 8-biegowa
  • Typ hamulców: Tarczowe hydr.
ROWERY Trek

Cannondale Tesoro Neo SL EQ Remixate

  • Cena: 10799.00 PLN
  • Opis ramy: SmartForm C3
  • Widelec/amortyzator przedni: Karbonowy
  • Przerzutka tylna: microSHIFT Advent X
  • Ilość blatów i koronek: '1x10
  • Opony: Vittoria Terreno Zero, 700 x 35c
  • Silnik: Mahle ebikemotion X35 250W, w tylnej pieście
  • Bateria: Mahle ebikemotion X35 250Wh
  • Manetki: microSHIFT Advent X
  • Typ hamulców: Tarczowe hydr.
ROWERY Cannondale

Unibike RAPID 2023

  • Cena: 11699.00 PLN
  • Opis ramy: ALU 6061-T6
  • Widelec/amortyzator przedni: SR SUNTOUR NCX-D
  • Skok widelca: 60 mm
  • Przerzutka tylna: SHIMANO DEORE T6000
  • Ilość blatów i koronek: '1x10
  • Opony: SCHWALBE ENERGIZER PLUS / 28X1.50 / REFLEX
  • Silnik: SHIMANO STEPS E6100 250W/60NM
  • Bateria: SHIMANO E8010 / 504 WH
  • Manetki: SHIMANO DEORE T6000
  • Typ hamulców: Tarczowe hydr.
ROWERY Unibike

Canyon Pathlite:ON 4 SUV

  • Cena: 11699.00 PLN
  • Waga: 25.16 kg
  • Opis ramy: Canyon Pathlite:ON
  • Widelec/amortyzator przedni: Suntour XCM34 Coil
  • Skok widelca: 100 mm
  • Przerzutka tylna: Shimano Deore M5100 11s
  • Ilość blatów i koronek: '1x11
  • Opony: Maxxis Crossmark II Reflexstrip Clincher
  • Silnik: Bosch Performance Line CX
  • Bateria: Bosch PowerTube 625Wh
  • Manetki: Shimano Deore M5100
  • Typ hamulców: Tarczowe hydr.
ROWERY Canyon

Stevens E-Molveno

  • Cena: 11900.00 PLN
  • Waga: 23.90 kg
  • Opis ramy: Aluminium 6061
  • Widelec/amortyzator przedni: SR Suntour NX1-Coil LO
  • Skok widelca: 60 mm
  • Przerzutka tylna: Shimano CUES U4000 Shadow
  • Ilość blatów i koronek: '1x9
  • Opony: Schwalbe Marathon
  • Silnik: Bosch G3 Active Line
  • Bateria: Bosch PowerPack 400Wh
  • Manetki: Shimano CUES U4000
ROWERY Stevens

 

Giant ENTOUR E+ 1 LDS

  • Cena: 11999.00 PLN
  • Waga: 25.50 kg
  • Opis ramy: aluminium ALUXX, konstrukcja z niskim przekrokiem
  • Widelec/amortyzator przedni: SR Suntour NEX
  • Skok widelca: 50 mm
  • Przerzutka tylna: Shimano Nexus 7
  • Ilość blatów i koronek: '1x7
  • Opony: CST Xpedium One, 45x622
  • Silnik: SyncDrive Core, 50Nm, Powered by Yamaha PedalPlus 6-sensor technology
  • Bateria: EnergyPak 400, zintegrowany z bagażnikiem
  • Typ hamulców: Tarczowe hydr.
ROWERY Giant

Pegasus SOLERO E8R

  • Cena: 12089.16 PLN
  • Opis ramy: Aluminium 6061
  • Widelec/amortyzator przedni: SR Suntour CR85-E25
  • Skok widelca: 70 mm
  • Przerzutka tylna: Shimano Nexus SG-C6001
  • Ilość blatów i koronek: '1x8
  • Opony: Supero Optima Safe, 47-622 / 26 - 47-559
  • Silnik: Bosch Active Line (40 Nm)
  • Bateria: Bosch PowerPack 500
  • Typ hamulców: Szczękowe hydr.
ROWERY Pegasus

Superior eXR 6050 BL Touring

  • Cena: 12399.00 PLN
  • Opis ramy: Alu 6061 T6,
  • Widelec/amortyzator przedni: RST Volant
  • Skok widelca: 80 mm
  • Przerzutka tylna: SHIMANO ALIVIO RD-M3100 Shadow
  • Ilość blatów i koronek: '1x9
  • Opony: Schwalbe G-One Bite, 28x2.00"
  • Silnik: BOSCH Active Line Plus, 50Nm
  • Bateria: BOSCH PowerTube, 500Wh
  • Typ hamulców: Tarczowe hydr.
ROWERY Superior

Winora E-Flitzer

  • Cena: 12399.00 PLN
  • Opis ramy: Aluminium 6061 hydroformowana
  • Widelec/amortyzator przedni: Winora, Carbon
  • Przerzutka tylna: Shimano, Deore M4120
  • Ilość blatów i koronek: '1x10
  • Opony: Continental, Contact Urban, 50-584, 27.5 x 2.0
  • Silnik: Mahle SmartBike Systems X35+, 250W, 40Nm
  • Bateria: Mahle SmartBike, 250 Wh
  • Typ hamulców: Tarczowe hydr.
ROWERY Winora

Specialized Turbo Vado 3.0

  • Cena: 13500.00 PLN
  • Waga: 21.80 kg
  • Opis ramy: E5 Aluminum
  • Widelec/amortyzator przedni: SR Suntour MobieA32
  • Skok widelca: 80 mm
  • Przerzutka tylna: Shimano Alivio, 9s
  • Ilość blatów i koronek: '1x9
  • Opony: Pathfinder Sport Reflect, 650Bx2.3
  • Silnik: Specialized 2.0E, 50Nm
  • Bateria: Specialized U2-530Wh
  • Typ hamulców: Tarczowe hydr.
ROWERY Specialized

Breezer Powertrip EVO 3.2 LS

  • Cena: 13865.00 PLN
  • Opis ramy: Breezer hydroformed aluminum
  • Widelec/amortyzator przedni: RST E-bike E25
  • Skok widelca: 60 mm
  • Ilość blatów i koronek: '1x8
  • Opony: Schwalbe Energizer Active+ 28" 47-622, GreenGuard
  • Silnik: Bafang M420, 250W, 80Nm
  • Bateria: Performance, 603Wh, 16Ah
ROWERY Breezer

CTM METRIC C

  • Cena: 13890.00 PLN
  • Opis ramy: alu
  • Widelec/amortyzator przedni: Suntour XCM32 ATB
  • Skok widelca: 80 mm
  • Przerzutka tylna: Shimano CUES RD-U4000
  • Ilość blatów i koronek: '1x9
  • Opony: WTB Cruz 29x2,0" Comp
  • Silnik: BAFANG M500 / 250W / 95Nm
  • Bateria: CTM IGB 720Wh / 48V
  • Typ hamulców: Tarczowe hydr.
ROWERY CTM

Cube TOURING HYBRID ONE 500

  • Cena: 14199.00 PLN
  • Waga: 25.70 kg
  • Opis ramy: Aluminium Superlite
  • Widelec/amortyzator przedni: SR Suntour NVX30 Coil,
  • Skok widelca: 60 mm
  • Przerzutka tylna: Shimano RD-M3100-SGS, 9
  • Ilość blatów i koronek: '1x9
  • Opony: Schwalbe Big Ben, Active, K-Guard, 55-622
  • Silnik: Bosch Drive Unit Performance Generation 3 (75Nm) Cruise (250Watt), Smart System
  • Bateria: Bosch PowerTube 500
  • Typ hamulców: Tarczowe hydr.
ROWERY Cube

Haibike TREKKING 4

  • Cena: 14799.00 PLN
  • Opis ramy: Aluminium 6061
  • Widelec/amortyzator przedni: SR Suntour NEX E25
  • Skok widelca: 60 mm
  • Przerzutka tylna: Shimano, Altus M2000
  • Ilość blatów i koronek: '1x9
  • Opony: Continental, Contact Urban, 55-584, 27.5 x 2.2
  • Silnik: Yamaha, PW-TE System, 250 W, 60 Nm, 25 km/h
  • Bateria: 500 Wh
  • Typ hamulców: Tarczowe hydr.
ROWERY Haibike

Corratec E-Power City 26 AP5 8SC Wave

  • Cena: 14845.00 PLN
  • Opis ramy: aluminiowa Corratec E-Power 26 Wave
  • Widelec/amortyzator przedni: SR Suntour NEX-DS
  • Skok widelca: 60 mm
  • Przerzutka tylna: Shimano Nexus
  • Ilość blatów i koronek: '1x8
  • Opony: Schwalbe Energizer Active Plus
  • Silnik: BOSCH Active Line Plus
  • Bateria: BOSCH PowerPack 545 Performance
  • Typ hamulców: Tarczowe hydr.
ROWERY Corratec

Yamaha BOOSTER Easy

  • Cena: 15000.00 PLN
  • Waga: 35.00 kg
  • Opis ramy: Aluminium o strukturze plastra miodu
  • Widelec/amortyzator przedni: ZOOM CH-879 AMS 20
  • Skok widelca: 90 mm
  • Przerzutka tylna: ENVIOLO Twist Pure
  • Opony: VEE TIRE 20*4,00
  • Silnik: Yamaha PWSeries S2, 75 Nm
  • Bateria: Yamaha 630 Wh, 36 V, 17,5 Ah
  • Typ hamulców: Tarczowe hydr.
ROWERY Yamaha

KTM Macina Cross SX 20

  • Cena: 15699.00 PLN
  • Waga: 19.10 kg
  • Opis ramy: Aluminium 6061
  • Widelec/amortyzator przedni: Suntour NCX32-D Air LO
  • Skok widelca: 60 mm
  • Przerzutka tylna: Shimano CUES U4000-9s
  • Ilość blatów i koronek: '1x9
  • Opony: Schwalbe G-One Bite Evo TLE 45-622
  • Silnik: Bosch PERFORMANCE SX SMART SYSTEM - 25km/h / 55Nm
  • Bateria: Bosch CompactTube 400Wh SMART SYSTEM
  • Typ hamulców: Tarczowe hydr.
ROWERY KTM

LIV AMITI E+ 2

  • Cena: 16199.00 PLN
  • Waga: 25.60 kg
  • Opis ramy: Aluminium ALUXX
  • Widelec/amortyzator przedni: SR Suntour XCM34 LO, skok 100mm, blokada hydrauliczna, oś przelotowa 15x110mm
  • Skok widelca: 100 mm
  • Przerzutka tylna: Shimano Alivio, 9-speed
  • Ilość blatów i koronek: '1x9
  • Opony: Crosscut Gravel 2, 700x57c, Tubeless Ready
  • Silnik: SyncDrive Sport, 75Nm, Powered by Yamaha
  • Bateria: EnergyPak Smart 625 kompatybilny z dodatkowym akumulatorem EnergyPak Plus 250 (z wyjątkiem rozmiaru XS)
  • Typ hamulców: Tarczowe hydr.
ROWERY LIV

Stilus E-Touring

  • Cena: 16999.00 PLN
  • Waga: 26.20 kg
  • Opis ramy: Aluminium 6061
  • Widelec/amortyzator przedni: Aluminium 6061, 6 oczek montażowych, kompatybilny z przednim bagażnikiem, sztywna oś 15 mm
  • Przerzutka tylna: Microshift ADVENT X, 10s
  • Ilość blatów i koronek: '1x10
  • Opony: Schwalbe AL GROUNDER, sztywne stopki, 67 TPI, 29x2,35
  • Silnik: BOSCH Performance Line CX Gen4, 85Nm
  • Bateria: BOSCH Powertube, poziomy, 750 Wh
  • Typ hamulców: Tarczowe hydr.
ROWERY Stilus

Corratec E-Power Trekking 28 P6 8S Wave

  • Cena: 16999.00 PLN
  • Opis ramy: aluminiowa Corratec E-Power Trekking 28 P6 8S Wave
  • Widelec/amortyzator przedni: SR Suntour NEX E25 DS 700C
  • Skok widelca: 60 mm
  • Przerzutka tylna: Shimano Nexus
  • Ilość blatów i koronek: '1x8
  • Opony: Schwalbe Land Cruiser
  • Silnik: BOSCH Drive Unit Performance Line GEN3 60
  • Bateria: BOSCH PowerTube 625Wh
  • Typ hamulców: Tarczowe hydr.
ROWERY Corratec

Focus AVENTURA² 6.7

  • Cena: 18499.00 PLN
  • Waga: 25.20 kg
  • Opis ramy: Aluminium 7005, Hydroformowana
  • Widelec/amortyzator przedni: SR Suntour XCR 34 LO Coil
  • Skok widelca: 100 mm
  • Przerzutka tylna: Shimano Deore M4120, 10s
  • Ilość blatów i koronek: '1x10
  • Opony: Schwalbe Smart Sam 2.25, 57-622
  • Silnik: Bosch Performance CX Gen4, 85 Nm, 250 W
  • Bateria: Bosch 625 Wh
  • Typ hamulców: Tarczowe hydr.
ROWERY Focus

Koga Pace B20

  • Cena: 20159.00 PLN
  • Waga: 26.70 kg
  • Opis ramy: ALU 7005
  • Widelec/amortyzator przedni: KOGA
  • Przerzutka tylna: Enviolo Trekking
  • Opony: Schwalbe Super Moto-X 62-584
  • Silnik: Bosch Performance Line Speed Gen4
  • Bateria: Bosch Li-Ion PowerTube 500Wh (36V*13.4Ah)
  • Typ hamulców: Tarczowe hydr.
ROWERY Koga

Riese & Müller Cultur/ Culture Mixte vario

  • Cena: 21699.00 PLN
  • Opis ramy: aluminiowa
  • Widelec/amortyzator przedni: Kinesis VL56A
  • Przerzutka tylna: Enviolo
  • Opony: Schwalbe Big Ben 50-622
  • Silnik: Bosch Performance Line SX 25km/h
  • Bateria: Bosch CompactTube CPT 400Wh
  • Typ hamulców: Tarczowe hydr.
ROWERY Riese & Müller