Materiał zawiera treści reklamowe

Jaki rower gravel na wyprawy?

Dowiedz się, jaki rower gravelowy będzie odpowiedni na wyprawy rowerowe z sakwami? Poznaj modele z kolekcji na 2024 rok!

Drukuj
Sakwy bikepackingowe Geosmina Szymon Wołdziński

Moda na rowery gravelowe mocno rozwinęła popularność podróżowania z sakwami. To nie dziwi zważywszy, że gravel to bardzo uniwersalny sprzęt, który perfekcyjnie nadaje się właśnie jako rower wyprawowy. Podpowiadamy, na co zwrócić uwagę podczas poszukiwań maszyny na długie dystanse?

Podróżowanie na rowerze to doskonała forma spędzania wolnego czasu, która ma naprawdę dużo zalet. Jesteśmy wolni, elastyczni i sami decydujemy, gdzie pojedziemy i co zechcemy odkryć. Poza tym mamy fenomenalny kontakt z otoczeniem. Zwiedzanie nowych miejsc z perspektywy roweru jest jedynym w swoim rodzaju doświadczeniem. Wszystko dokładnie widzimy, a w każdej chwili możemy się gdzieś zatrzymać lub zmienić trasę, aby obejrzeć coś dokładniej. Poza tym czujemy zapachy i całkiem nieźle słyszymy dźwięki przyrody (to zależy od prędkości naszej jazdy, czyli... od nas), czego nie uświadczymy w innych środkach lokomocji, a to niesamowicie zmienia odbiór rzeczywistości. Wreszcie jazda na rowerze jest zwyczajnie wygodna. Nie musimy nigdzie jeździć z walizką. Po prostu wychodzimy z domu z rowerem objuczonym sakwami i już tam zaczynają się nasze wakacje.

 

 

Gravel jako rower wyprawowy

Gravel to doskonały rower do podróżowania na długich dystansach z dodatkowym bagażem. Po pierwsze producenci w około 90% modeli dostępnych na rynku stosują otwory montażowe na bagażniki, błotniki, dodatkowe torebki i bidony. Więc już na wstępie mamy pewność, że kupimy rower, do którego założymy niezbędną ilość dodatkowego wyposażenia, a im dłuższa trasa, tym więcej go potrzebujemy.

 

 

 

Kolejną zaletą graveli jest zastosowanie szerszych opon, niż w rowerze szosowym, które dobrze znoszą długie wyprawy z dodatkowym obciążeniem (bagaż sporo waży). Dobre opony o szerokości około 40-45 mm pozwalają cieszyć się całkiem niezłą szybkością jazdy, a jednocześnie dają nam możliwość pewnego pokonywania dróg szutrowych, leśnych i polnych. Wreszcie zapewniają też dodatkowy komfort jazdy. W końcu ich duży balon to naturalna amortyzacja. Niebagatelną zaletą jest również fakt, że opony do gravela są bardziej odporne na przebicia, niż szosowe slicki. Gravel wyprawowy to rower szybki i gotowy na jazdę w zróżnicowanym terenie - i właśnie za sprawą wszechstronności jest doskonały do podróżowania.

 
 

 

Istotną zaletą jest też komfortowa pozycja pod kątem spędzania całych dni na rowerze. Na rowerach szutrowych siedzimy jedynie lekko pochyleni, co nie męczy pleców, a jednocześnie jest efektywne z punktu widzenia wydajności pedałowania. Poza tym kierownica w maszynach gravel daje nam aż trzy podstawowe chwyty dłoni, co jest bardzo przydatne podczas spędzania całych dni na jechaniu.

 

Gravel wyprawowy, a gravel sportowy

Podczas zakupów trzeba być jednak czujnym, bowiem producenci podzielili segment gravel na dwa typy rowerów. Wprawdzie oba nadają się do podróży, bo nawet te bardziej sportowe miewają mocowania na bagażnik, ale ich agresywniejsza pozycja nie wszystkim turystom będzie odpowiadała. Po prostu czytamy opisy producentów i sprawdzamy, czy dany model jest właściwy do długich wypraw. Gravel wyprawowy ma bardziej stabilną geometrię, zrelaksowaną pozycję, przeważnie więcej miejsca na opony i obowiązkowo wszystkie możliwe otwory montażowe - do bagażników, błotników, torebek, bidonów itp.

 
 

 

Poza tym na wyprawy zawsze lepsze są 2 lub 3 blaty z przodu, czyli napędy z przednią przerzutką. Systemy 1x są tu jednak mniej skuteczne, choć da się w nich osiągnąć niezły zakres przełożeń. Taki książkowy sprzęt dla podróżnika będzie oparty o ramę z aluminium lub stali. Ramy stalowe są zresztą uznawane za kultowe w środowisku podróżników. Ten materiał uznawany jest za bardzo trwały, a jednocześnie oferujący dobre tłumienie drgań. Na pewno nie ma sensu inwestować w ramy z włókna węglowego, które są droższe, a tak naprawdę na wyprawy nie są potrzebne. Można, ale tak naprawdę niewiele na tym zyskamy, a problemem ram z karbonu jest często brak mocowań na bagażniki. Ramy ze stali i aluminium dużo lepiej nadają się do obciążania ich bagażem. Modele z włókna węglowego lepiej sprawdzają się, gdy chodzi nam o sportowe osiągi.

 

Gravel wyprawowy: rama i widelec

Podczas zakupu roweru poszukujemy modeli, które są przygotowane na montaż bagażników, błotników i wielu koszyków na bidon. Wprawdzie na rynku występuje bardzo szeroka oferta tzw. toreb bikepacking'owych, które można złożyć do rowerów pozbawionych omawianych otworów montażowych, jednak taki ,,podręcznikowy" rower gravelowy na wyprawy jest gotowy na montaż właśnie bagażników i błotników stałych. Do tego rama powinna mieć komfortową geometrię endurance, czyli taką, jaką mają wygodne długodystansowe rowery szosowe. Zwykle baza kół jest tu duża, pozycja niezbyt wyciągnięta i pochylona, a główka ramy wysoka.

 

 

Jeżeli chodzi o materiały, to wybieramy rowery aluminiowe lub stalowe. Jeśli chcemy, aby nasz gravel dźwignął bagażnik stały z przodu to warto, aby widelec był aluminiowy lub stalowy. Jeśli podróżujemy bardziej ,,na lekko" to lepszą opcją będzie karbonowy widelec. Pilnujemy też, aby dało się założyć szerokie opony - optymalnie jeśli rama zmieści do około 45-50 mm. Na koniec warto szukać modeli możliwie mało skomplikowanych serwisowo. Unikamy prowadzenia przewodów przez rurę sterową itp. rozwiązań, które banalne czynności serwisowe przeradzają w wielką operację. 

 

Grupa napędowa i hamulce

Podczas długich wypraw niezbędny jest odpowiednio szeroki zakres przełożeń, który jest konieczny, aby wjechać obciążonym przez bagaż rowerem pod strome podjazdy. Idealną opcją są więc napędy z przednią przerzutką. Mogą mieć 2 lub 3 tarcze z przodu i kasetę o szerokim zakresie z tyłu. Dobrym napędem jest choćby gravelowy Shimano GRX w opcji 2x10 lub 2x11. Przy jednym blacie z przodu tak naprawdę jedyną rozsądną opcją jest jest SRAM eTap AXS z kasetą Eagle 10-52T, jednak jest to grupa elektroniczna. Natomiast podczas wyprawy lepiej być niezależnym i wybierać rowery na osprzęcie mechanicznym. W tym wypadku - gdy chcemy mieć jedną tarczę z przodu - zostaje nam tak naprawdę nowy GRX 1x12 lub SRAM Apex XPLR 1x12, ewentualnie grupy Microshift. 

 

 

Wydawać by się więc mogło, że dobrym wyborem będą mechaniczne hamulce tarczowe, jednak akurat w tym wypadku lepiej postawić na jakość, a nie prostotę. Zdecydowanie polecamy Wam modele wyposażone w hydrauliczne hamulce tarczowe, które oferują znacznie wyższą siłę hamowania. Pamiętajmy, że musimy ją mieć, bowiem zatrzymujemy rower z dodatkowym obciążeniem. Mechaniczne hamulce tarczowe wydają się być sensowne jedynie, gdy podróżujemy do krajów, gdzie rzadko kiedy mamy kontakt z cywilizacją i prostota konstrukcji może czasem uratować nam wyprawę, gdy potrzebujemy wszystkich napraw i wymian dokonywać samodzielnie.

 

Koła i opony

Podczas wyboru roweru na wyprawy nie można zapomnieć o kołach oraz ogumieniu. Tu nie ma dróg na skróty, należy wyposażyć się w solidne, trwałe i mocne koła oraz wytrzymałe opony. Rower gravelowy z sakwami, którym będziemy jeździć po dziurawych drogach wywiera duże siły na koła. Zwykle fabryczne zestawy kół są niestety dość budżetowe i oparte o średniej klasy podzespoły. Często więc - mając w głowie duże wyprawowe plany - będziemy zmuszeni kupić nowe koła. Wówczas najlepiej budować je w oparciu o nowoczesne szerokie felgi, które dobrze współpracują z szerokimi oponami, a dodatkowo ograniczają ryzyko dobica opony. Szprychy powinny być niecieniowane lub wzmocnione, a piasty dobrze uszczelnione. Nie mniej istotne jest, aby koła i generalnie cały rower były zbudowane w oparciu o standardowe i ogólnodostępne podzespoły, które umożliwą łatwe przeprowadzenie ewentualnych napraw w trasie. Pamiętajmy o jednym, rower na wyprawie ma być przede wszystkim niezawodny, prosty konstrukcyjnie i łatwy w obsłudze. To jest jego podstawowe zadanie!

 

 

Nie mniej istotne są opony. Wyjściowo możecie celować, aby rower miał ogumienie o szerokości około 40 - 45 mm. Natomiast w zależności od tego, jak dużo będzie dróg szutrowych i leśnych, a ile asfaltów na Waszej wyprawie, tak należy korygować dobór opon. Jeżeli będzie sporo offroad'u lepsze będą jeszcze szersze opony. Z kolei jeśli znacząco przeważać będzie asfalt to można pokusić się nawet o węższe opony. Warto jednak, aby było to ogumienie wzmocnione z dobrą ochroną przed przebiciami.

 

Pozostałe komponenty

Jazda na długiej wyprawie to całe dnie spędzone w siodełku. Pamiętajmy więc, aby zadbać o detale, które mają duży wpływ na komfort. Kluczowe komponenty to siodełko dopasowane do naszej anatomii ciała, kierownica o właściwej szerokości i gięciu, która dobrze nam leży w dłoniach. Liczą się nawet takie małe rzeczy, jak choćby owijka na kierownicy i sposób jej nawinięcia. To nie rowery szosowe, gdzie zaliczacie stówkę w około 3-4 godziny i odpoczywacie potem resztę dnia. Tutaj czasami pedałujemy przez wiele godzin dziennie, codziennie. Zainwestujcie więc w Wasz komfort! Czyli dobry i dopasowany do Was rower oraz właściwe obuwie, odzież i niezbędne akcesoria. Tak, aby podróżowanie było przyjemnością, a nie przykrym doświadczeniem.

 

 

Co na rynku?

Rynkowa oferta w segmencie graveli na wyprawy jest bardzo rozwinięta. Na kolejnej stronie przygotowaliśmy - w oparciu o katalog.bikeworld.pl - przegląd kolekcji takich graveli na 2024 rok.

 

Bergamont Grandurance 4

  • Cena: 5188.00 PLN
  • Waga: 11.00 kg
  • Opis ramy: AL-6061
  • Widelec/amortyzator przedni: BGM Allroad
  • Grupa napędowa: Shimano Sora
  • Ilość blatów i koronek: '2x9
  • Mechanizm korbowy: Shimano Sora, FC-R3000, 50/34t
  • Kaseta: Shimano CS-HG201-9, 11-34t
  • Opony: Schwalbe G-One Bite, 45-622
  • Typ hamulców: Tarczowe mech.
ROWERY Bergamont

Author Aura XR3

  • Cena: 5199.00 PLN
  • Waga: 11.10 kg
  • Opis ramy: potrójnie cieniowana aluminium 6061 700c
  • Widelec/amortyzator przedni: AUTHOR aluminium, 1.5" tapered
  • Grupa napędowa: Shimano Sora
  • Ilość blatów i koronek: '2x9
  • Mechanizm korbowy: PROWHEEL RPL, 48-32 (172,5/ 175 mm)
  • Kaseta: SHIMANO HG400-9, 11-32 (9)
  • Opony: PANARACER Gravel King SK Sport 700 × 38c
  • Typ hamulców: Tarczowe mech.
ROWERY Author

Corelli Goat 2.0

  • Cena: 5299.00 PLN
  • Waga: 10.50 kg
  • Opis ramy: aluminium
  • Widelec/amortyzator przedni: aluminiowy
  • Grupa napędowa: Shimano GRX
  • Ilość blatów i koronek: '2x10
  • Mechanizm korbowy: Shimano GRX Fc-RX600 30-46 T
  • Kaseta: Shimano CS-HG 50 11/32T
  • Opony: Schwalbe Smart Sam 700x42
  • Typ hamulców: Tarczowe hydr.
ROWERY Corelli

Marin Gestalt 1

  • Cena: 5399.00 PLN
  • Opis ramy: 6061 Aluminum,
  • Widelec/amortyzator przedni: Marin Full Carbon
  • Grupa napędowa: Shimano Sora
  • Ilość blatów i koronek: '2x9
  • Mechanizm korbowy: Shimano R345 50/34T
  • Kaseta: SunRace 9, 11-32T
  • Opony: Vee Tire Co., Zilent, 700x35
  • Typ hamulców: Tarczowe mech.
ROWERY Marin

Merida SILEX 200

  • Cena: 5699.00 PLN
  • Opis ramy: Aluminium
  • Widelec/amortyzator przedni: MERIDA SILEX II CF2
  • Grupa napędowa: Shimano Sora
  • Ilość blatów i koronek: '2x9
  • Mechanizm korbowy: FSA Omega
  • Kaseta: Shimano CS-HG200
  • Opony: Maxxis Rambler
  • Typ hamulców: Tarczowe mech.
ROWERY Merida

Broster STROWILD 2.0

  • Cena: 5699.00 PLN
  • Opis ramy: alu
  • Widelec/amortyzator przedni: alu
  • Grupa napędowa: Shimano GRX
  • Ilość blatów i koronek: '2x10
  • Mechanizm korbowy: Shimano GRX
  • Kaseta: Shimano CS-HG50 11-36T
  • Opony: 700x40c
  • Typ hamulców: Tarczowe hydr.
ROWERY Broster

Stevens Tabor

  • Cena: 5700.00 PLN
  • Waga: 11.60 kg
  • Opis ramy: Aluminium 6061 TB
  • Widelec/amortyzator przedni: STEVENS S-Lite Aluminium
  • Grupa napędowa: Shimano GRX
  • Ilość blatów i koronek: '2x10
  • Mechanizm korbowy: Shimano GRX 600 46-30t
  • Kaseta: Shimano CS-HG50-10
  • Opony: Schwalbe G-One Bite RaceGuard
  • Typ hamulców: Tarczowe mech.
ROWERY Stevens

Mbike GRV 400

  • Cena: 5999.00 PLN
  • Opis ramy: Aluminium 6061
  • Widelec/amortyzator przedni: Carbon
  • Grupa napędowa: Shimano GRX
  • Ilość blatów i koronek: '2x10
  • Mechanizm korbowy: FSA AGX+ 48-32
  • Kaseta: Shimano/Sunrace 11-36 10s
  • Opony: CST 700X38C C-1894 PIKA
  • Typ hamulców: Tarczowe hydr.
ROWERY Mbike

Bulls GRINDER 2

  • Cena: 6042.42 PLN
  • Opis ramy: aluminium 6061
  • Widelec/amortyzator przedni: aluminium
  • Grupa napędowa: Shimano Sora
  • Ilość blatów i koronek: '2x9
  • Mechanizm korbowy: Shimano Sora FC-R3000, 50/34T
  • Kaseta: Shimano CS-HG50-10 11-36T
  • Opony: Schwalbe G-One Allround Performance Raceguard TLE 40-622, 28 x 1.5
  • Typ hamulców: Tarczowe mech.
ROWERY Bulls

Fuji Jari 2.3

  • Cena: 6185.00 PLN
  • Opis ramy: A6-SL Super-Butted Aluminum
  • Widelec/amortyzator przedni: stal CrMo
  • Grupa napędowa: Shimano Sora
  • Ilość blatów i koronek: '2x9
  • Mechanizm korbowy: FSA Tempo, 46/30T
  • Kaseta: Sunrace, 11-36T
  • Opony: WTB Riddler, 37-622, 30tpi
  • Typ hamulców: Tarczowe hydr.
ROWERY Fuji

Romet ASPRE 2 LTD

  • Cena: 6299.00 PLN
  • Waga: 10.60 kg
  • Opis ramy: alu 6061 X-lite
  • Widelec/amortyzator przedni: karbon
  • Grupa napędowa: Shimano GRX
  • Ilość blatów i koronek: '2x10
  • Mechanizm korbowy: Shimano GRX FC-RX600 46/30T 170mm/172,5mm
  • Kaseta: Shimano CS-HG500 11-34T 10
  • Opony: Schwalbe G-ONE 700×38C
  • Typ hamulców: Tarczowe hydr.
ROWERY Romet

Cube NUROAD PRO

  • Cena: 6399.00 PLN
  • Opis ramy: Aluminium 6061 T6 Superlite
  • Widelec/amortyzator przedni: CUBE Nuroad Flat Mount Disc, Full Carbon
  • Grupa napędowa: Shimano GRX
  • Ilość blatów i koronek: '2x10
  • Mechanizm korbowy: Shimano GRX FC-RX600, 46x30T
  • Kaseta: Shimano CS-HG50, 11-36T
  • Opony: Schwalbe G-One Allround, Kevlar, 40-622
  • Typ hamulców: Tarczowe mech.
ROWERY Cube

Breezer Radar Expert

  • Cena: 6430.00 PLN
  • Waga: 13.09 kg
  • Opis ramy: Breezer CrMo
  • Widelec/amortyzator przedni: stal CrMo
  • Grupa napędowa: Shimano Deore
  • Ilość blatów i koronek: '2x9
  • Mechanizm korbowy: Breezer, 46/30T
  • Kaseta: Shimano HG, 11-36T, 9
  • Opony: WTB Riddler Comp, 47-622
  • Typ hamulców: Tarczowe hydr.
ROWERY Breezer

Cinelli Zydeco LaLa

  • Cena: 6479.00 PLN
  • Waga: 10.90 kg
  • Opis ramy: aluminiowa / rurki COLUMBUS Zonal
  • Widelec/amortyzator przedni: karbonowy COLUMBUS Gravel
  • Grupa napędowa: microSHIFT
  • Ilość blatów i koronek: '2x9
  • Mechanizm korbowy: FSA Omega Mega Exo 48/32 170mm (XS/S) 172,5mm (M/L) 175mm(XL)
  • Kaseta: SUNRACE / 9 rzędów / 11-34T
  • Opony: KENDA - FLINTRIDGE / 700x35c
  • Typ hamulców: Tarczowe mech.
ROWERY Cinelli

LIV DEVOTE 2

  • Cena: 6799.00 PLN
  • Opis ramy: aluminium ALUXX, max. rozmiar opony 700x45mm
  • Widelec/amortyzator przedni: aluminium ALUXX, max. rozmiar opony 700x45mm
  • Grupa napędowa: Shimano Sora
  • Ilość blatów i koronek: '2x9
  • Mechanizm korbowy: FSA Vero Pro, 32/48
  • Kaseta: Shimano HG400, 11-34
  • Opony: Giant CrossCut AT 2, 60TPI, 700x38c, X-Shield
  • Typ hamulców: Tarczowe mech.
ROWERY LIV

Giant REVOLT 2

  • Cena: 6799.00 PLN
  • Waga: 10.40 kg
  • Opis ramy: aluminium ALUXX, mocowania bagażnika i błotników, mocowanie na rurze górnej, flip chip, max. rozmiar opony 700x53mm
  • Widelec/amortyzator przedni: kompozyt Advanced, karbonowa rura sterowa, mocowanie bagażnika,
  • Grupa napędowa: Shimano Sora
  • Ilość blatów i koronek: '2x9
  • Mechanizm korbowy: FSA Vero Pro, 32/48
  • Kaseta: Shimano HG400, 11-34
  • Opony: Giant CrossCut AT 2, 60TPI, 700x38c, X-Shield
  • Typ hamulców: Tarczowe mech.
ROWERY Giant

Scott Contessa Speedster Gravel 25 EQ

  • Cena: 6959.00 PLN
  • Waga: 11.20 kg
  • Opis ramy: Speedster Gravel Disc / Podwójnie cieniowane aluminium 6061
  • Widelec/amortyzator przedni: Speedster Gravel Aluminium Flatmount Disc, 1 1/4”-1 1/2"
  • Grupa napędowa: Shimano Tiagra
  • Ilość blatów i koronek: '2x10
  • Mechanizm korbowy: FSA CK-4003ST/WT, 50x34t
  • Kaseta: Shimano CS-HG500, 10 Speed 11-34t
  • Opony: Schwalbe G-One Bite Performance, 700x40C
  • Typ hamulców: Tarczowe hydr.
ROWERY Scott

Unibike GEOS

  • Cena: 6999.00 PLN
  • Opis ramy: ALU 6061-T6
  • Widelec/amortyzator przedni: CARBON
  • Grupa napędowa: Shimano GRX
  • Ilość blatów i koronek: '2x11
  • Mechanizm korbowy: SHIMANO GRX RX-600 / 46X30T / ZINTEGROWANA OŚ / OSŁONA
  • Kaseta: SHIMANO 105 HG700-11 / 11-34T
  • Opony: SCHWALBE G-ONE ALLROUND / PERFORMANCE / 28X1.50
  • Typ hamulców: Tarczowe hydr.
ROWERY Unibike

Kross Esker 5.0

  • Cena: 6999.00 PLN
  • Opis ramy: ALUMINIUM
  • Widelec/amortyzator przedni: Carbon
  • Grupa napędowa: Shimano GRX
  • Ilość blatów i koronek: '2x10
  • Mechanizm korbowy: FSA OMEGA MODULAR 46X30T 172.5 mm
  • Kaseta: SHIMANO CS-HG500-10, 11-34T
  • Opony: WTB RIDDLER 700X45 COMP
  • Typ hamulców: Tarczowe hydr.
ROWERY Kross

GT Grade Expert

  • Cena: 7099.00 PLN
  • Opis ramy: Aluminium, potrójny trójkąt, pływający tylny trójkąt, taperowana sterówka
  • Widelec/amortyzator przedni: Grade Carbon Fork, taperowana sterówka
  • Grupa napędowa: Shimano GRX
  • Ilość blatów i koronek: '2x10
  • Mechanizm korbowy: FSA Vero Pro, 48/32
  • Kaseta: Shimano HG500, 11-34, 10s
  • Opony: WTB Riddler TCS Light, 700 x 37c, Tubeless Ready
  • Typ hamulców: Tarczowe hydr.
ROWERY GT

Cannondale Topstone 3

  • Cena: 7099.00 PLN
  • Opis ramy: SmartForm C2 Alu
  • Widelec/amortyzator przedni: Topstone Carbon
  • Grupa napędowa: Shimano Sora
  • Ilość blatów i koronek: '2x9
  • Mechanizm korbowy: FSA Tempo Adventure, 46/30
  • Kaseta: Sunrace, 11-34, 9
  • Opony: WTB Riddler Comp, 700 x 37c
  • Typ hamulców: Tarczowe mech.
ROWERY Cannondale

Kellys SOOT 50

  • Cena: 7299.00 PLN
  • Opis ramy: Aluminiowa
  • Widelec/amortyzator przedni: Kellys Carbon Disc
  • Grupa napędowa: Shimano GRX
  • Ilość blatów i koronek: '2x10
  • Mechanizm korbowy: Shimano GRX RX600-10 (46x30T) 172.5 mm (S - M), 175 mm (L)
  • Kaseta: Shimano CS-HG500-10 (11-34T)
  • Opony: Schwalbe Smart Sam Performanc
  • Typ hamulców: Tarczowe hydr.
ROWERY Kellys

Accent Furious Pro

  • Cena: 7299.00 PLN
  • Opis ramy: Accent Furious TA, aluminium
  • Widelec/amortyzator przedni: Accent Furious TA, carbon
  • Grupa napędowa: Shimano GRX
  • Ilość blatów i koronek: '2x10
  • Mechanizm korbowy: Shimano GRX 46/30T 172.5mm (rozmiar XS - 170mm)
  • Kaseta: Shimano HG500, 11-32T
  • Opony: WTB Riddler 700x45C, zwijane
  • Typ hamulców: Tarczowe hydr.
ROWERY Accent

Corratec ALLROAD A2

  • Cena: 7699.00 PLN
  • Opis ramy: Corratec Allroad A
  • Widelec/amortyzator przedni: karbonowy
  • Grupa napędowa: Shimano Tiagra
  • Ilość blatów i koronek: '2x10
  • Mechanizm korbowy: Shimano 46T / 34T
  • Kaseta: Shimano HG50 10S 11-32T
  • Opony: Schwalbe G-ONE Allroad
  • Typ hamulców: Tarczowe mech.
ROWERY Corratec

Wilier Jareen

  • Cena: 7774.38 PLN
  • Waga: 11.00 kg
  • Opis ramy: Aluminium 6061, podwójnie cieniowana
  • Widelec/amortyzator przedni: Aluminium 6061
  • Grupa napędowa: Shimano GRX
  • Ilość blatów i koronek: '2x10
  • Mechanizm korbowy: FSA OMEGA ADVENTURE, 46/30T
  • Kaseta: SHIMANO CS-HG500 11-32T
  • Opony: KENDA HAPPY MEDIUM 700X40
  • Typ hamulców: Tarczowe hydr.
ROWERY Wilier

Pells Raw 2

  • Cena: 7890.00 PLN
  • Opis ramy: alu
  • Widelec/amortyzator przedni: PELLS Raw Full Carbon
  • Grupa napędowa: Shimano GRX
  • Ilość blatów i koronek: '2x10
  • Kaseta: Shimano CS-HG500 11-34T
  • Opony: Continental Terra Speed 700/40C
  • Typ hamulców: Tarczowe hydr.
ROWERY Pells

CTM KOYUK 2.0

  • Cena: 7989.99 PLN
  • Opis ramy: Alu
  • Widelec/amortyzator przedni: RCCFK G Carbon
  • Grupa napędowa: Shimano GRX
  • Ilość blatów i koronek: '2x10
  • Mechanizm korbowy: FSA OMEGA DM, 46/30T (520-170mm / 540-172,5mm / 560,580,600-175mm)
  • Kaseta: Shimano CSHG500/10sp. 11-34
  • Opony: WTB Riddler TCS light, 700x37c
  • Typ hamulców: Tarczowe hydr.
ROWERY CTM

Rondo RUUT AL1 2x 2023

  • Cena: 8499.00 PLN
  • Opis ramy: RUUT 2.0 AL6061-T6
  • Widelec/amortyzator przedni: TWINTIP 2.0 CARBON
  • Grupa napędowa: Shimano GRX
  • Ilość blatów i koronek: '2x10
  • Mechanizm korbowy: RONDO 46/30 165MM (XS) 170MM(S), 172.5MM(M,L), 175MM (XL)
  • Kaseta: SHIMANO HG-50-10 11-36 10
  • Opony: SCHWALBE G-ONE ALLROUND 700C X 40/650B X 40 (XS)
  • Typ hamulców: Tarczowe hydr.
ROWERY Rondo

Bianchi Via Nirone 7 Allroad, GRX 400 10sp

  • Cena: 8799.00 PLN
  • Opis ramy: Via Nirone 7 Allroad
  • Widelec/amortyzator przedni: Bianchi Carbon
  • Grupa napędowa: Shimano GRX
  • Ilość blatów i koronek: '2x10
  • Mechanizm korbowy: Shimano FC-RX600 46x30T, 170mm-47/53cm, 172.5mm-55/59cm, 175mm-61/63cm
  • Kaseta: Shimano CS-HG500-10, 11-13-15-17-19-21-23-26-30-34T
  • Opony: KENDA FLINTRIDGE 700X35
  • Typ hamulców: Tarczowe hydr.
ROWERY Bianchi

Superior X-ROAD 6.5 GR

  • Cena: 8999.00 PLN
  • Opis ramy: Alu X6 Ultralite X-Road Race, Wygładzane spawy
  • Widelec/amortyzator przedni: X-ROAD Carbon Fork
  • Grupa napędowa: Shimano GRX
  • Ilość blatów i koronek: '1x12
  • Mechanizm korbowy: SHIMANO GRX FC-RX610, 40T
  • Kaseta: SHIMANO SLX CS-M7101, 12, 10-45T
  • Opony: Schwalbe G-One Allround, RaceGuard, TL-Easy, 40-622, ADDIX
  • Typ hamulców: Tarczowe hydr.
ROWERY Superior

Specialized Diverge Elite E5

  • Cena: 9000.00 PLN
  • Waga: 10.00 kg
  • Opis ramy: Specialized Diverge E5 Premium Aluminum
  • Widelec/amortyzator przedni: FACT carbon
  • Grupa napędowa: Shimano GRX
  • Ilość blatów i koronek: '2x10
  • Mechanizm korbowy: Shimano GRX RX600
  • Kaseta: Shimano CS-HG50-10 11-36t
  • Opony: Specialized Pathfinder Sport, 700x38c
  • Typ hamulców: Tarczowe hydr.
ROWERY Specialized

Canyon Grizl 7

  • Cena: 8799.00 PLN
  • Waga: 10.66 kg
  • Opis ramy: Canyon Grizl AL
  • Widelec/amortyzator przedni: Canyon FK0087 CF Disc
  • Grupa napędowa: Shimano GRX
  • Ilość blatów i koronek: '2x11
  • Mechanizm korbowy: Rotor Canyon LTD, 46/30
  • Kaseta: Shimano HG700 11-34 11s
  • Opony: Schwalbe G-One Bite 45mm
  • Typ hamulców: Tarczowe hydr.
ROWERY Canyon

Focus ATLAS 6.7

  • Cena: 9499.00 PLN
  • Waga: 11.30 kg
  • Opis ramy: Aluminium
  • Widelec/amortyzator przedni: Carbon
  • Grupa napędowa: Shimano GRX
  • Ilość blatów i koronek: '2x10
  • Mechanizm korbowy: Shimano GRX 600
  • Kaseta: Shimano CS-HG5010, 10-speed
  • Opony: WTB Riddler, 700 x 45C
  • Typ hamulców: Tarczowe hydr.
ROWERY Focus