Test: Sakwy Bikepackingowe Roswheel Road

Poznaj razem z nami torby rowerowe od Roswheel z serii Road. 4 torby, 20 litrów. Co z tym można zrobić?

Drukuj

Podróże z lekkimi sakwami od dłuższego już czasu zyskują na popularności. Z tym większym zaciekawieniem wzięliśmy do testu sakwy Roswheel z serii Road. Zestaw 4 sakw powinien wystarczyć, żeby spakować się w długodystansowy bikepacking. Sprawdzamy, co jeszcze oferuje Roswheel.

Chiny z Polskim dystrybutorem 

Roswheel to firma specjalizująca się w produkcji akcesoriów rowerowych, głównie sakw i toreb. Została założona w 2008 roku i ma swoją siedzibę w Chinach, produkty tworzone są w prowincjach Zhejiang, a także Fujian i rozprowadzane aż do 50 krajów na całym świecie. Roswheel zdobył rozpoznawalność dzięki wysokiej jakości swoich produktów, innowacyjnym rozwiązaniom, atrakcyjnemu wzornictwu i połączeniu tego wszystkiego z atrakcyjnymi cenami. Tak to już jest, że w naszym kraju sporo uwagi poświęcamy finalnym cenom produktów, dlatego nie może dziwić, że rodzimy dystrybutor Roswheel Polska radzi sobie na rynku całkiem dobrze. 

Co w zestawie?

Kompozycja testowa składa się z 4 czarnych, błyszczących i przeciwdeszczowych sakw w wersji Road, przeznaczonych dla rowerów szosowych / gravelowych.

 

Road Top Tube Bag S

Najmniejsza torebka Road w rozmiarze S (jest jeszcze opcja powiększona, w której dodatkowo znajdziemy port na kabel), montowana jest na poziomej głównej rurze przy sterach, ma wymiary 5x7x20 cm i cechuje się pojemnością 0,5 L przy wadze zaledwie 50 gramów. Jest zbudowana z lekkiego nylonu, wodoodporna, z wygodnym zamkiem na całej długości i dużym obszarem odblaskowym. Mocowana do roweru jest paskami „Fast-Fix”, które umożliwiają szybkie i bezpieczne mocowanie w ramie roweru i zmniejszają uszkodzenia lakieru. Z racji wygodnego umiejscowienia przeznaczylibyśmy ją do niezbędnych podczas jazdy przekąsek, gdyż łatwy dostęp umożliwia szybkie wyciągnięcie z niej żelu czy batonika. Nada się również do przechowania kluczy lub drobnych narzędzi. Na styku z ramą ma specjalną pogrubioną miękką podkładkę, aby ramy nie została porysowana. Jest praktycznym wyborem, pozwalającym mieć niezbędne przedmioty w zasięgu ręki, co podczas jazdy jest dużym plusem. Koszt takiej torebki to 150 zł.

 
 

Road Frame Bag S

Torba pod ramę Road to kolejne popularne akcesorium rowerowe marki Roswheel. Również w rozmiarze S (do wyboru jest także rozmiar XS, medium i large). Mocowana jest na głównej górnej rurze naszego roweru paskami „Fast -Fix”, które utrzymują ją stabilnie, jednocześnie chroniąc ramę przed uszkodzeniami, dzięki specjalnej wstawce na górnej części torby. Sakwa zbudowana została z lekkiego wodoodpornego nylonu. Posiada specjalny zawór usuwania powietrza i wygodnie położoną łatwo odpinaną klamrę po prawej stronie (leworęcznym podróżnikom nie spodoba się takie rozwiązanie), co ułatwia sięganie po niezbędne nam przedmioty podczas jazdy. Bardzo dobrze rozkłada ciężar bagażu wzdłuż ramy, ma wyprofilowany kształt, który doskonale pasuje do ramy roweru, minimalizując wpływ na aerodynamikę. Zapewnia wygodne miejsce do przechowywania narzędzi, dętek, jedzenia czy innych niezbędnych akcesoriów. Pojemność w rozmiarze S to 2 L, wymiary -  5 x 11 x 40 cm i waga 120 gramów. Koszt wynosi 286 zł. 

 
 

Road Handlebar Bag 

9-litrowa torebka Roswheel Road Handlebar Bag (torebka na kierownicę) to praktyczna część ekwipunku rowerowego, która jest montowane na kierownicy. Służy do przechowywania różnych przedmiotów, takich jak telefon, portfel, przekąski czy mapy w łatwo dostępnym miejscu podczas jazdy. Torebka ta posiada łatwy system mocowania „Fast-Fix”, który umożliwia dopasowanie do różnych rodzajów kierownic. Jest wykonana z wytrzymałego, wodoodpornego nylonu, który zapewnia dobrą ochronę przed różnymi warunkami atmosferycznymi. Torebka na kierownicę jest szczególnie przydatna podczas długich tras rowerowych, umożliwiając przechowywanie niezbędnych przedmiotów w zasięgu ręki. Posiada ukryty zawór usuwania powietrza, otwiera się zarówno z prawej, jak i z lewej strony. Waży 180 gramów, ma wymiary - 17 x17 x 40cm i kosztuje 345 zł.

 

Road Sit Pack M

W tegorocznej kolekcja ta torba to zwieńczenie wielu wysiłków i technologii od Roswheel. Niezwykle wygodna do mocowania i zdejmowania z roweru torba podsiodłowa o pojemności 8 litrów w rozmiarze M (dostępny także rozmiar S) bezpiecznie umieszcza się pod siodełkiem dzięki systemowi pasków „Fast-Fix”. Nylonowa, wodoodporna, pojemna, aerodynamiczna, z dużym obszarem odblaskowym i zaworem usuwania powietrza, ułatwi przewóz niezbędnych średniogabarytowych rzeczy, od zapasowych ubrań, po dodatkowe jedzenie, dętki i narzędzia, dzięki swojej wodoodpornej powłoce i mocowania tuż pod siodełkiem może również spełnić funkcje błotnika. Dzięki obszarom odblaskowym spełni też funkcję informacyjną dla zbliżających się od tyłu pojazdów. Wymiary - 12 x 15 x 43 cm, waga 270 gramów i trochę gryząca cena 826 zł

 
 

Tak naprawdę wszystkie 4 sakwy Roswheel Road sprawiają świetne pierwsze wrażenie jeśli chodzi o wykonanie. Jak jest w praktyce? Przechodzimy do testu terenowego!

Ładunek na pokładzie

Oczywiście elementarną kwestią jest dobór sakw do rozmiaru roweru. W naszym przypadku wszystko leżało idealnie, a sakwy zamontowane "w ramie" w ogóle nie przeszkadzają podczas jazdy. Jedyny problem jaki możecie napotkać to konieczność wysokiego unoszenia nogi przy zsiaaniu z roweru, bo naturalnie tylna, długa sakwa wystaje nieco ku górze, przez co delikatnie utrudnia zsiadanie z roweru. Prawidłowo zamontowana torba na kierownicy również wpasowuje się gabarytowo, a jedyną niewielką przeszkodą w montażu mogą stanowić kable od klamek wychodzące na zewnątrz.

 

Mocowanie

Na początku montaż sakw Roswheela może wydawać się skomplikowany, ale połączenie intuicji ze wskazówkami instrukcji pozwala sobie z całością poradzić i zainstalować torby stabilnie. Gumki, których w zestawie dostajemy całe mnóstwo w różnych rozmiarach, wydają się być słabo rozciągliwe, ale za to mają trzymać torby mocno. Obawiamy się, że przy jeździe w bardziej wymagających warunkach, czyt. niskich temperaturach, mogą z czasem się zużyć i pęknąć. Na szczęście mamy w zestawie ich spory zapas, więc to nie powinien być problem (o ile pęknięcie w ogóle wystąpi). 

 

 

Pojemność i korzystanie

Prawie 20 litrów - tyle pomieszczą wszystkie torby. Jest to wystarczająco dużo dla jednodniowych, a może i dwudniowych wypraw. Większe rzeczy - na przykład bardziej gabarytowe narzędzia, jedzenie, czy ciuszki, można popakować do torby podsiodłowej i tej na kierownicy. Do tych toreb warto zapakować rzeczy większe objętościowo, ale stosunkowo lekkie. Do mniejszych toreb przy ramie zmieści się spory zapas jedzenia, który w łatwy sposób wyciągniemy podczas jazdy. Bardzo dobrze zaprojektowany wygodny system zapięć ułatwi korzystanie. Jedynym co byśmy dodali to dodatkowy zamek po jednej stronie z sakw - dla leworęcznych.

 

Wygląd i praktyczność

Klasyczna czerń z połyskiem bardzo dobrze prezentuje się rowerze i cieszy oko, równe mało zauważalne szwy, specjalne podkładki niedające ramie się porysować i nylon, który zabezpieczy przed złą pogodą. Duże powierzchnie odblaskowe czynią jazdę bardziej bezpieczną. Ciekawy zabieg z otworami dla usuwania zbędnego powietrza nie zahamuje nas ani na chwilę. Wszystko na plus, bez żadnego „ale”.

Podsumowanie

20 litrów dodatkowej pojemności pozwoli bez żadnych braków w wyposażeniu pokonać bikepackingową przygodę. Towar jest wart swojej ceny, chociaż musimy przyznać, że trochę ciężko zaakceptować nam cenę podsiodłówki. Seria Road spełnia wszystkie wymogi „fast & light”, a jej użytkowanie będzie przyjemne i długotrwałe, nawet przy niekorzystnej pogodzie. Szczególny plus za dobry wygląd i wysoką wodoodporność.

Więcej towarów od Roswheel znajdziecie o tutaj: www.roswheel.pl.