SRAM poprawia szosową hydraulikę

Drukuj

W pierwszej generacji hydraulicznych hamulców szosowych od SRAMa pojawiły się problemy, które powodowały wadliwe działanie systemu. Producent na rok modelowy 2015 wprowadził poprawki, które trafiły do wszystkich hydraulicznych grup.

Pierwszą grupą, w której producent wyeliminował błędy konstrukcyjne był Red. O zmianach dowiedzieliśmy się parę tygodni temu, a pisaliśmy o nich w tym artykule. Dziś producent poinformował, że poprawki wprowadzone zostały także w pozostałych trzech grupach hydraulicznych: Force 22 (włącznie z Force CX1), nowym Rival 22 oraz 10-rzędowym S-700.

Problem związany był ze zbyt słabymi uszczelkami oraz wadliwie zaprojektowanymi zbiorniczkiem i tłokiem. Objawiał się głównie w niskich temperaturach, dlatego jego nasilenie wystąpiło w grudniu, a producent, po dokładnym zbadaniu przyczyn, natychmiastowo wziął się do pracy, której efekty możemy właśnie oglądać. Pełna lista zmian prezentuje się następująco:

  • nowy kształt klamkomanetek z uwagi na przeprojektowany zbiornik oraz tłok
  • nowy, uproszczony port do odpowietrzania
  • nowy, gruntownie przetestowany główny cylinder
  • nowa uszczelka w zbiorniku wyrównawczym kompensuje zużycie klocków
  • nowa sprężyna w zacisku
  • nowa, mniejsza dźwignia zmiany przełożeń pozwala ustawić ją bliżej kierownicy

Dystrybutor: www.harfa-harryson.com.pl