Gorące premiery od RockShoxa - Rudy, Domain i Psylo

Amerykanie zaprezentowali właśnie trzy odświeżone modele swoich widelców

Drukuj
RockShox Psylo 2025 RockShox

RockShox pokazał światu gruntownie odświeżone wersje trzech swoich amortyzatorów - gravelowego Rudy'ego oraz przeznaczone do znacznie cięższego zastosowania widelce ze średniej półki - Psylo i Domaina. Przyglądamy się bliżej nowościom z kolekcji 2025!

Nowy tłumik - Isolator

Zarówno w Domainie jak i Psylo znajdziemy zupełnie nowy tłumik Isolator. Konstrukcyjnie jest on bardzo podobny do topowego dampera Charger 3, który możemy znaleźć w amortyzatorach z linii Signature, czyli wewnętrzny tłok pływający w kąpieli olejowej (IFP) wsparty przez spreżynę. Takie rozwiązanie zapewnia płynną, liniową i przewidywalną pracę w całym zakresie skoku

 

 

Isolator posiada trzystopniową regulację kompresji (Open, Pedal, Firm) - w pozycji otwartej olej przepływa swodobnie przez tłumik gładko wybierając wszelkie nierówności, w pozycji Pedal amortyzator ma większe podparcie, przez co mniej "buja" i wybiera tylko większe nierówności z kolei ustawienie firm jest nastawione na efektywnośc - widelec ugnie się tylko przy dużym uderzeniu.  

 

Całkowicie nowy tłok Rebound zarządza przepływem oleju zarówno podczas ugięcia jak i odbicia, wykorzystując podkładki regulacyjne na spodzie tłoka do kontrolowania natężenia przepływu oleju w obu kierunkach. Tłok Rebound wykorzystuje obwód odbicia o podwójnym przepływie, który charakteryzuje się responsywną ścieżką "łatwego" przepływu zwiększającą trakcję na technicznych ścieżkach i ścieżką "trudnego" przepływu, która włącza się, gdy amortyzator wykorzystuje prawie cały skok, dla lepszej kontroli. Nowy tłumik zapewnia nie tylko lepszą, ale również cichszą pracę.

 

Oprócz nowego tłumika, producent odświeżył również sprężynę powietrzną DebonAir zastosowaną w obydwu amortyzatorach ulepszając płynność pracy w pierwszym zakresie pracy amortyzatora(słynne "wybieranie liści"). Podobnie jak w stosowanej w amortyzatorach Signature sprężynie DebonAir+, również Psylo i Domain mają "jeździć wyżej" (czyli nie zapadać się pod wpływem nacisku na kierownicę) i oferować lepsze podparcie w środkowej fazie skoku.

 

Psylo

Psylo wraca po latach do oferty RockShoxa. Amortyzator zainspirowany topowymi modelami Pike i Lyrik, zastąpi w kolekcji amortyzatorów do down-country, trailu i all-mountain modele Revelation, Yari i 35. Amortyzator posiada opisywany powyżej, zupełnie nowy tłumik Isolator oraz odświeżoną sprężynę powietrzną DebonAir. Widelec będzie dostępny zarówno pod koła 29" jak i 27,5", w czterech opcjach skoku w zakresie 130-160mm, offset wynosi 44mm dla dużych kół i 44mm lub 37,5mm dla kół 27,5'.

W najwyższym wariancie Gold RC i skoku 160mm amortyzator waży 2320 gramów. Oprócz wersji Gold RC (regulacja zarówno szybkości odbicia jak i kompresji) dostępna będzie również wersja Gold R (bez tłumienia kompresji), a w rowerach seryjnych znajdziemy również modele Silver oparte na "starym" tłumiku MotionControl.

 

Model Psylo GOLD RC został wyceniony na 645 EUR.

 
 

 

Domain

Domain skierowany jest do miłośników bardziej hardcorowych odmian mtb. Konstrukcyjnie czerpie on z topowego modelu enduro marki - ZEB. Masywne golenie górne o średnicy 38mm, skok 150-180mm (co 10mm) i offset wynoszący 44mm zarówno w wariancie pod koła 29" jak i 27,5". Podobnie jak w Psylo znajdziemy w nim nowy tłumik Isolator i przeprojektowaną sprężynę DebonAir. Mimo pancernej konstrukcji, w wariancie z największym skokiem waży minimalnie ponad 2,5kg (dokładnie 2501g)!

Domain GOLD RC kosztuje 695 EUR.

 

 

Rudy

Ostatnia z nowości to drugi kraniec portfolio producenta - skierowany do miłośników szutrów Rudy. Na 2025 rok producent wyposażył go w zupełnie nowy tłumik Charger RaceDay 2. Najlżejszy w historii tłumik zbudowany przez RockShoxa ma oferować zwycięski mix precyzji działania i niezawodności. W stosunku do pierwszej generacji, tłumik, oprócz niższej masy, ma mieć również jeszcze sztywniejszą, "betonową" blokadę, a jednocześnie lepiej wybierać nierówności gdy zapuścimy się w trudniejszy teren. Amortyzator jest kompatybilny zarówno z krótkim jak i pełnym błotnikiem przednim. Dostępny w wariantach o skoku wynoszącym 30 lub 40mm, offset wynosi 45mm.

 

 

 

Wariant Ultimate XPLR z nieprzyciętą rurą sterową i ośką MaxleStealth waży 1.344 gramy i został wyceniony na 1.010 EUR.

Strona producenta: www.sram.com