Rowery Sensa: przegląd wybranych nowości na 2024 rok!

Poznaj kilka ciekawych modeli z oferty marki Sensa na 2024 rok!

Drukuj

Oferta marki Sensa powinna zainteresować fanów rowerów szosowych, gravel i MTB XC. To właśnie w tych dziedzinach holenderski producent ma do zaoferowania naprawdę interesujący sprzęt w niewygórowanych cenach. Poznajemy wybrane nowości z kolekcji 2024!

Z marką Sensa znamy się całkiem dobrze. Na przestrzeni lat mieliśmy okazję testować kilka rowerów z ich kolekcji i musimy przyznać, że zawsze ich sprzęt trzymał poziom. Holenderski producent dobrze czuje się przede wszystkim w segmentach rowerów szosowych, graveli, czy MTB HT (XC i modele bardziej rekreacyjne). Wśród istotnych kwestii warto dodać, że Sensy są oczywiście składane w Holandii, a w specyfikacji rowerów najczęściej znajdziecie koła i komponenty (sztyce, mostki i kierownice) ich własnej marki Supra. Z naszego punktu widzenia bardzo istotną sprawą są atrakcyjne ceny rowerów Sensa. W zasadzie zawsze, gdy mieliśmy okazję testować ich sprzęt, okazywał się on być jedną z najbardziej atrakcyjnych rynkowych propozycji w kontekście relacji ceny do jakości i wyposażenia. Na naszym rynku rowery Sensa dostępne za sprawą polskiego dystrybutora – firmy szybkierowery.pl. Warto zerknąć na ich stronę, bowiem często są tam naprawdę świetne promocje, natomiast my przygotowaliśmy przegląd kilku ciekawych nowości rowerów Sensa na 2024 rok, które są dostępne w Polsce. 

 

Sensa Giulia Gravel Pro Carbon GRX 2x12

 

 

W szutrowej ofercie Sensy znajdziecie aluminiowy model Romagna oraz karbonową Giulię, która występuje w kilku wariantach specyfikacji. Prezentowana wersja Pro to podstawowa opcja na karbonowej ramie, która oferuje wysoki poziom wyposażenia, a przy tym kosztuje relatywnie niewiele, bo poniżej 10 000 zł! To rzadko spotykana na rynku cena za karbonowego gravela na tak dobrym osprzęcie... Sercem tego gravela jest karbonowy frameset, w którym znajdziemy większość najbardziej aktualnych rozwiązań konstrukcyjnych. Koła są mocowane na sztywne osie, rura sterowa jest taperowana, a hamulce montowane w standardzie flat mount. Przewody biegną wewnątrz ramy, ale wchodzą do niej za główką, co będzie ułatwiało kwestie serwisowe, czy korektę pozycji na rowerze. Wśród ciekawych rozwiązań trzeba wspomnieć asymetryczny tylny trójkąt, który dba o zachowanie krótkiego chainstay’a, jednocześnie daje możliwość montażu dużej tarczy w korbie i przedniej przerzutki, a do tego wszystkiego gwarantuje przestrzeń na szerokie opony. Sensa podaje, że rama bezpiecznie pomieści ogumienie do 47 mm. 

 

Uniwersalność tego modelu zapewniają mocowania na 3 bidony, dodatkowe mocowanie na torebkę na górnej rurze oraz mocowania błotników. Tu znajdziemy zresztą bardzo ciekawy patent, jakim jest demontowana rozpórka na górnych widełkach tylnego trójkąta, która służy do mocowania błotnika. Bez niej obniżone rurki seatstays wyglądają jeszcze lepiej! Ogólnie trzeba oddać, że karbonowy gravel Sensy dobrze prezentuje się na żywo, a zastosowane tutaj kwadratowe przekroje rur przywodzą na myśl terenową gotowość i dużą wytrzymałość konstrukcji. Takie są nasze wrażenia, gdy patrzymy na niego z bliska – rower jest u nas i jest testowany, a wrażeniami z jazdy wkrótce podzielimy się z Wami w artykule na portalu

 

Dużym plusem tego modelu jest wyposażenie go w nową generację grupy napędowej Shimano GRX 2x12, w której najnowsze przerzutki GRX RX820 są obsługiwane przez klamkomanetki serii RX610, a hamulce to seria 400. Korba GRX RX610 ma tarcze 46/30 i współpracuje z kasetą 11-34, co daje duży zakres przełożeń i małe skoki między zębatkami w kasecie. Na liście wyposażenia są też komponenty własnej marki – m.in. koła Supra RA Comp Disc z szybkimi oponami Vittoria Terreno Dry o szerokości 40 mm. Warto dodać, że sztyca Supra o średnicy 27,2 mm jest karbonowa, a kierownica ma oczywiście ,,obowiązkową: flarę. Deklarowana przez producenta masa to 9,3 kg. 

 

Sensa Romagna Disc 105 2x12

 

 

Aluminiowa szosówka Sensa Romagna to model dedykowany dla amatorów kolarstwa szosowego, którzy szukają niedrogiego roweru kategorii endurance z dobrym wyposażeniem. Sercem tego modelu jest rama wykonana ze stopu 6061, której rurki są podwójnie cieniowane i ukształtowane z pomocą hydroformowania. Geometria jest rekreacyjna, w której sterowanie ma być bezpieczne i łatwe, a pozycja mało pochylona i nie wyciągnięta zanadto. 

 

Mamy tu oczywiście sztywne osie kół, mocowanie zacisków hamulcowych w standardzie flat mount oraz główkę i rurę sterową o zmiennej średnicy. Widelec jest w pełni karbonowy. Mocnym punktem tego roweru jest wyposażenie go w najnowszą generację mechanicznej grupy napędowej Shimano 105 2x12. Kompaktowa korba o zębatkach 50/34 współpracuje tu z kasetą 11-34, co zapewnia, że przełożeń nie powinno zabraknąć nawet na stromych podjazdach. Z kolei o bezpieczeństwo podczas zjazdów i w awaryjnych sytuacjach dbają hydrauliczne hamulce tarczowe – oczywiście też z grupy 105. Wyposażenie uzupełniają podstawowe komponenty Supra z linii Comp, włącznie z kołami Supra RA Comp Disc, na których znajdziemy opony Schwalbe Lugano 2 o szerokości 28 mm. Tak wyspecyfikowany rower waży 9,7 kg i kosztuje wyraźnie poniżej 6000 zł.

 

Sensa Giulia Evo Disc Full Ultegra

 

 

Wśród rowerów szosowych jedną z najbardziej interesujących propozycji jest model Giulia Evo, który jest wyścigową szosą o sportowej geometrii i zoptymalizowanych aerodynamicznie przekrojach rur. W zeszłym sezonie mieliśmy okazję testować jej wersję pod hamulce obręczowe: TEST: SENSA GIULIA EVO - CARBONOWA SZOSA NA ULTEGRZE W ŚWIETNEJ CENIE i – o czym piszemy w tekście – mieliśmy o niej naprawdę dobre zdanie. 

 

Nowa Giulia ma oczywiście ramę opracowaną na nowo – tak, aby dobrze radzić sobie z siłami generowanymi przed mocne hydrauliczne hamulce tarczowe. Na marginesie, to jest już piąta generacja modelu Giulia Evo! Jej rama waży 1180 gramów, widelec 355 gramów, a producent zapewnia, że poza niską masą i odpowiednia aerodynamiką rama zachowuje też właściwą dla wyścigowej szosy sztywność. Warto dodać, że rama i widelec są zoptymalizowane aerodynamicznie pod opony 25 mm, natomiast wg danych producenta maksymalnie można tu używać opon o szerokości do 30 mm, co czyni ten sprzęt mocno uniwersalnym. Polski dystrybutor przekazał nam, że w praktyce bez problemów mieszczą się tam nawet nieco szersze opony 32 mm. 

 

Na liście wyposażenia znajdziemy tu mechaniczną grupę napędową Shimano Ultegra 2x11 i bardziej zaawansowane koła Supra RA Pro Disc. Całość uzupełniają szosowe komponenty Supra Speed Line, dedykowana aerodynamiczna sztyca Supra oraz opony Vittoria Zaffiro PRO 25 mm. Polski dystrybutor wycenia ten sprzęt na kwotę poniżej 10 000 zł! Dodamy, że omawianej specyfikacji rower waży 8,2 kg. W ofercie jest też możliwość dokonania konfiguracji wyposażenia, w której można zrobić upgrade do kół karbonowych Supra w wersji 35 mm lub 50 mm.

 

Sensa Livigno Evo Comp Limited 

 

 

W kolekcji rowerów górskich ciekawie prezentuje się seria Livigno, czyli rekreacyjne hardtaile MTB na kołach 29” o sportowej geometrii ramy. My pokazujemy wariant Livigno Evo Comp Limited, który ma wyposażenie ze średniej półki (m.in. napęd Shimano Deore 1x12) i jednocześnie naprawdę niską – jak na obecne realia – cenę. Tak zestrojony góral pozwala nie tylko rekreacyjnie jeździć po lasach i szutrach, ale również śmiało postawić pierwsze kroki na trasach MTB. 

 

Sercem tego modelu jest rama wykonana z aluminium 6061, której rury dla obniżenia masy są podwójnie cieniowane oraz zostały ukształtowane w procesie hydroformowania. Do tego mamy tu wewnętrznie poprowadzone przewody oraz – co nie jest standardem w rowerach z takie pieniądze – taperowną główkę sterową. Rama przy tym naprawdę dobrze wygląda, a jedyny standard, który wizualnie wskazuje, że mówimy o rowerze ze średniej półki to mocowanie kół w standardzie Boost QR, czyli norma w tym przedziale cenowym.

 

Na liście wyposażenia znajdziemy powietrzny amortyzator SR Suntour XCR Air o skoku 100 mm z blokadą sterowaną za pomocą manetki na kierownicy. Do tego producent zastosował napęd Shimano Deore 1x12 (32T x 10-51) i hydrauliczne hamulce tarczowe Shimano MT-200. Całość uzupełniają podzespoły Supra. Rower waży 13,5 kg i przy cenie poniżej 3500 zł jawi się jako naprawdę dobra oferta! Dokładnie trzeba na niego wydać 3299 zł. 

 

Sensa Fiori Evo Elite Carbon

 

 

Na koniec zostawiliśmy karbonowego hardtaila Sensa Fiori Evo Elite Carbon, który jest przedstawicielem wyścigowych rowerów MTB z kategorii XC / maraton. Rama z kompozytu węglowego ma koło montowane za pomocą sztywnej osi w standardzie boost, taperowaną główkę oraz ma możliwość poprowadzenia wewnętrznie linki od droppera, pozostałe przewody oczywiście również biegną wewnątrz. Geometria tego modelu Sensy jest typowo wyścigowa i dość konserwatywna. Ze swoim kątami wydaje się idealnie wpisywać w nieco łatwiejsze trasy typowe dla wyścigów odbywających się w pagórkowatych rejonach naszego kraju. Na liście wyposażenia znajdziemy amortyzator RockShox SID SL o skoku 100 mm, hamulce Shimano Deore XT i napęd 1x12 będący mieszanką komponentów XT i SLX. Reszta podzespołów to w znakomitej większości części marki Supra, co w sumie daje 10,6 kg wagi, a rower został wyceniony na nieco ponad 8000 zł.

 

Polski dystrybutor: szybkierowery.pl