Rowery ROMET: co nowego w kolekcji na 2024 rok?

Poznaj najciekawsze nowości w kolekcji ROMETa na 2024 rok.

Drukuj

Nowa kolekcja rowerów polskiej marki ROMET stoi pod znakiem designerskiej rewolucji oraz wprowadzenia wielu ciekawych rozwiązań konstrukcyjnych. Szczególnie dużo zmian spotkamy w rowerach elektrycznych, chociaż tak naprawdę cała kolekcja prezentuje się bardzo ciekawie. Poznajcie szczegóły!

Kolekcja ROMETa na sezon 2024 rok kryje w sobie masę nowości. Skala jest tu naprawdę imponująca – aż 70% rowerów ma nowe ramy lub istotne zmiany konstrukcyjne wdrożone w oparciu o dotychczasowe modele. Nowa kolekcja została też całkowicie odświeżona wizualnie. Rowery ROMET mają zupełnie nowy design, który – jak podkreśla producent – cechuje się dynamiką, lekkością i przejrzystością. Dotyczy to zarówno kształtów ram, jak i samej grafiki oraz kolorystyki, która podąża za obecnymi trendami. Ponadto zadbano o spójność wizualną całej kolekcji, jak również o detale takie jak szeroka integracja komponentów, czy zwiększenie liczby czarnych dodatków, które prezentują się bardzo elegancko i ponadczasowo. 

 

Całkowicie nowe ramy w rowerach elektrycznych!

Wspomniane 70% zupełnie nowych rowerów przypada na kategorie e-MTB, e-trekking, e-cross, e-city, a także ,,analogowe” rowery gravel, trekking oraz cross. W tym miejscu trzeba dodać, że tym samym wszystkie e-bike’i ROMETa na 2024 są oparte o zupełnie nowe ramy i są to rowery, których w obecnej formie wcześniej nie było w kolekcji! 

Wszystkie ramy w elektrykach ROMETa mają teraz baterie mocowane do dolnej rury od dołu. Ta zmiana zapewnia rowerom estetyczny wygląd oraz pozwoliła na maksymalne zmniejszenie objętości dolnej rury przy zachowaniu baterii o dużej pojemności. ROMET chwali się też, że nowe ramy mają specjalnie opracowane rury i dodatkowe wewnętrzne przegrody, które gwarantują wysoką sztywność, co przekłada się na lepsze prowadzenie roweru podczas jazdy. To rozwiązanie będzie szczególnie ważne w komfortowych ramach typu Lowstep, które również są nowością w kolekcji, ale o nich za moment…

 

 

Nie mniej ważne w samej konstrukcji ram jest powszechne zastosowanie taperowanej główki, czy polerowane lub szpachlowane spawy zapewniające ładny wygląd. W tym tonie przygotowano również wewnętrzne prowadzenie przewodów, które trafiają do ram przez kokpit, tuż pod mostkiem. To oczywiście duży krok naprzód w dziedzinie estetyki i czystego wyglądu, ale też wygoda, którą gwarantuje brak plątających się kabli przy kokpicie. Ramy elektrycznie wspomaganych ROMETów mają też zintegrowane błotniki, bagażniki i oświetlenie, jak również wewnętrzne mocowanie podpórki. Na koniec zadbano też o powiększoną przestrzeń na szerokie opony oraz mocowania na dwa koszyki bidonów w każdym e-bike’u polskiego producenta. 

 

 

 

 

Wśród całkowicie nowych modeli szczególnie warte wspomnienia są ROMETy E-Modeco, czyli seria rowerów z ramami typu Lowstep. To rozwiązanie gwarantuje maksymalnie niski przekrok, czyli banalne wsiadanie i zsiadanie, co jest bezpieczne i przydaje się w commutingu, a już szczególnie w rowerze, który ma bagażnik z ładunkiem, czy np. fotelik dziecięcy. ROMET przygotował elektryki E-Modeco w wersji miejskiej City, wycieczkowo-rekreacyjnej Trekking oraz w opcji SUV, która sprawdzi się na wyboistych trasach i kiepskiej jakości drogach. Istotną nowością, która jest szeroko obecna w rowerach elektrycznych ROMET to nowe napędy Shimano Cues posiadające m.in. nowe kasety wykonane w technologii Linkglide. Te napędy są znacznie wytrzymalsze i odporne na zużycie, co jest szczególnie ważne w rowerach elektrycznych z silnikami centralnymi. 

 

ROMET e-Monsun 1.0 820 Wh

 

 

Nowy e-Monsun to elektrycznie wspomagany hardtail o sportowej geometrii ramy, który toczy się na kołach 29 cali z oponami Schwalbe Nobby Nic o szerokości 2,40 cala. Jego terenową dzielność ma zapewniać stabilna na szlaku rama z dużym reach’em, powietrzny amortyzator RockShox Silver TK o skoku 120 mm oraz 4-tłoczkowe zaciski hamulców tarczowych Shimano MT-4100. 

 

 

Wspomaganie dostarcza tu jeden z najlepszych silników na rynku – Shimano EP8 z maksymalnym momentem obrotowym 85 Nm. Duży zasięg ma gwarantować bateria BMZ V10 o pojemności aż 820 Wh! Napęd w e-Monsunie to najnowsza grupa Shimano Cues w wariancie 11-rzędowym i kasetą o rozpiętości 11-50. Uwagę zwraca pełna integracja prowadzenia przewodów oraz czysty, nowoczesny wygląd nowego e-MTB od ROMETa! Nowy e-Monsun waży 24,2 kg, jego zasięg wynosi do 180 km i został wyceniony na 16 999 zł. 

 

ROMET e-Modeco URB 2.0 725 Wh

 

 

Elektryczny rower miejski e-Modeco URB charakteryzuje się nową ramą z maksymalnie obniżonym przekrokiem. Jej wnętrze kryje zintegrowaną baterię o pojemności 725 Wh oraz centralny silnik Bafang M200, który legitymuje się maksymalnym momentem obrotowym 65 Nm. Jak przystało na nowoczesny elektryczny rower miejski rama oraz dodatkowe wyposażenie cechuje się dużym stopniem integracji. Oświetlenie jest oczywiście zasilane z baterii roweru. Napęd w URB 2.0 to nowa grupa Shimano Cues serii 4000, czyli wariant 1x9. Komfort jazdy zapewniają tutaj sprawdzone opony Schwalbe Energizer Plus o szerokości 2,20 cala oraz amortyzator przedni SR Suntour NVX32-Boost. Bezpieczeństwo i możliwość dobrej kontroli nad prędkością zawdzięczamy tu sprawdzonym hamulcom hydraulicznym Shimano MT200. Kompletny i kompleksowo wyposażony rower waży 29,1 kg, a zasięg może sięgać do 140 km. Cena wynosi 11 499 zł. 

 

ROMET e-Modeco SUV 1.0 504 Wh

 

 

W serii e-Modeco ciekawą linią są rowery SUV, czyli sprzęt łączący cechy roweru trekkingowego, miejskiego i górskiego. Mocne wyposażenie, bardziej terenowe opony i kilka detali konstrukcyjnych sprawiają, że tego typu rower staje się bardzo uniwersalnym narzędziem. Mogącym służyć na co dzień jako środek komunikacji, a w weekendy jako skuteczny rower wycieczkowy. 

 

ROMET e-Modeco SUV 1.0 to podstawowy model w linii SUVów. Pamiętajmy, że taka numeracja tyczy się całej kolekcji elektryków polskiego producenta. 1.0 mają silniki Bafang w tylnej piaście, 2.0 centralne silniki Bafang, a 3.0 silnik Shimano – za tym oczywiście idą również zmiany w pozostałym osprzęcie. Wracając jednak do e-Modeco SUV 1.0, mamy tutaj motor w piaście Bafang G020 z maksymalnym momentem obrotowym 45 Nm i baterię o pojemności 504 Wh. Do tego na pokładzie znajdziemy podstawowego Shimano Cues’a 1x9, hydrauliczne hamulce tarczowe Shimano MT-200, amortyzator przedni Suntour NEX o skoku 75 mm i terenowe opony Vee Tire Mission 29x2,1 cala. Rower ma oczywiście pełne wyposażenie dodatkowe i cechuje go szeroka integracja, co jest charakterystyczne dla wszystkich nowych ROMETów. Deklarowana masa to 24,6 kg, zasięg podawany przez producenta wynosi do 120 km, a cena tego roweru została ustalona na 8 299 zł.

 

 

 

 

Nowy karbonowy gravel: ROMET Nyk 3.0

Seria graveli ROMETa jest bardzo rozbudowana i znajdziemy w niej rowery na każdą kieszeń różniące się stopniem zaawansowania konstrukcji i wyposażenia. W kolekcji na 2024 rok zupełnie nowy jest topowy model Nyk 3.0, którego sercem jest karbonowa rama, a dla nabywców do wyboru są jego dwie wersje o zupełnie różnym charakterze. 

 

 

 

 

Pierwszą opcją jest ROMET Nyk 3.0 SRAM, który został zbudowany i wyposażony z myślą o ciężkim, wyboistym terenie i byciu gotowym na dużo zabawy na singletrackach oraz technicznych zjazdach. Świadczy o tym zastosowanie przedniego amortyzatora RockShox Rudy XPLR ze skokiem 30 mm oraz droppera XPLR. Napęd w tej wersji to SRAMowski bezprzewodowy Rival XPLR AXS 1x12 AXS z przełożeniami 40T x 10-44. Uzupełnieniem tego zestawu są karbonowe koła, zintegrowany kokpit o ergonomicznym chwycie dla lepszej kontroli w terenie - również wykonany z węglowego kompozytu - oraz istotne detale jak dobre opony Schwalbe G-One RS 45 mm, czy fabrycznie zamontowany chainguide! Kompletny rower w takiej mocno terenowej specyfikacji waży 9,9 kg i kosztuje 19 999 zł. 

 

 

 

Drugim nowym i również topowym gravelem jest ROMET Nyk 3.0 Shimano, czyli wariant przygotowany z myślą o bardziej sportowej, wyścigowej jeździe po szutrach. Mamy tu klasyczną, lekką sztycę, do tego sztywny widelec oraz napęd Shimano GRX Di2 2x11. Zadbano też o kierownicę zintegrowaną z mostkiem o aerodynamicznym, spłaszczonym przekroju. Koła są oczywiście karbonowe, a cały rower w takiej lekkiej specyfikacji na wadze osiąga 8,6 kg. Cena tego wariantu Nyka 3.0 wynosi 17 999 zł. 

 

Wyścigowa szosa: ROMET Jaguar 2 

 

 

Bardzo interesująco prezentuje się również wyścigowy rower szosowy z oferty ROMETa, czyli Jaguar 2, którego mogliście już zobaczyć na naszym portalu: TEST: ROMET JAGUAR 2 - WYŚCIGOWA SZOSA Z CARBONU. Jego rama posiada mocno aerodynamiczną sylwetkę, do tego na liście wyposażenia jest sztyca o opływowym przekroju, jednoczęściowy spłaszczony kokpit oraz wysokie karbonowe koła Token Konax Pro. Bez wątpienia to szybki zestaw, choć warto mieć na uwadze, że ROMET nie zapomniał o komforcie – tylne widełki mają minimalistyczny przekrój, a sama sztyca niewielką średnicę. To wszystko po to, aby skutecznie rozpraszać drgania i pozwolić kolarzowi na bardziej efektywne i komfortowe pedałowanie. Osprzęt w omawianym modelu to najnowsza grupa Shimano Ultegra 8100, czyli elektroniczny napęd Di2 w wariancie 2x12. Według danych producenta rower waży 7,9 kg, a jego cena to 18 999 zł. 

 

Strona producenta: romet.pl