Nowy gracz wśród lekkich e-MTB: Canyon Neuron:ONfly

Najbardziej wszechstronny e-mtb stworzony do tej pory przez niemieckiego producenta

Drukuj

Canyon zaprezentował dzisiaj swój pierwszy dedykowany rower z kategorii lekkich e-mtb, mający być jednocześnie najbardziej uniwersalnym ścieżkowym elektrykiem w ofercie producenta z Koblencji. Poznajcie bliżej nowego Neurona:ONfly!

Jeśli chcesz szybciej i agresywniej pokonywać techniczne podjazdy mniej się przy tym męcząc, a jednocześnie mieć pełną kontrolę nad rowerem (zwłaszcza w powietrzu) i czucie terenu jak w rowerze "analogowym", to stosunkowo najmłodsza rodzina tak zwanych "lekkich e-mtb" jest idealnym rozwiązaniem. Niemiecki lider sprzedaży bezpośredniej właśnie zaprezentował swój pierwszy rower elektryczny w pełni wpisujący się w tę kategorię. Zaprojektowana od zera, lekka i smukła rama z włókna węglowego, 140mm skoku zawieszenia, progresywna geometria i najnowszy układ wspomagania Bosch Performance Line SX to tylko niektóre z cech ONfly uzupełniającego trailową rodzinę Neuron, w której znajdziemy też model analogowy oraz potężnego Neurona:ON z mocnym silnikiem Bosch Performance Line CX.  

Dopracowana, wyrafinowana rama

Sercem roweru jest specjalnie zaprojektowana do ONfly lekka (zarówno na wadze jak i wizualnie) w całości kompozytowa rama. Silnik i bateria zostały w pełni ukryte w ramie - to, że jest to "elektryk" zdradza tylko niewielki port ładowania znajdujący się nad węzłem suportowym oraz minimalistyczny sterownik na górnej rurze roweru. Rama Neurona ONFly ma być jednocześnie sztywna i stabilna dla pełnej kontroli na zjazdach i efektywnego pedałowania pod górę. Cechy te wspiera również progresywna geometria - płaska główka (64,5°), długi reach (460mm w rozmiarze M) dający dużo miejsca na balans ciałem oraz stromy kąt rury podsiodłowej wynoszący 76,5 stopnia, dzięki czemu nasza moc jest efektywnie wykorzystywana do napędzania roweru przy jednoczesnym zachowaniu komfortowej pozycji podczas jazdy pod górę. 

Warto zwrócić również uwagę na drobne detale świadczące o "dopieszczeniu" całej konstrukcji - prowadzanie pancerzy eliminujące ich przemieszczanie się i stukanie, port ładowania otwierany przez wciśnięcie niewielkiego guzika, dodatkowo zwiększający poziom ochrony elektroniki przed wodą i błotem, pełną ochronę dolnych widełek, zintegrowaną prowadnicę łańcucha czy Impact Protection Unit znany z innych rowerów marki i chroniący gurną rurę przed uderzeniami kierownicy.

 

Neuron:ONfly ma 140mm skoku zarówno z przodu jak i z tyłu, za których efektywne wykorzystanie odpowiada sprawdzona kinematyka Triple Fase Suspension dodatkowo dostrojona do nowego roweru tak, aby poprawić tzw. anti-squat, czyli sprawić, by rower był bardziej efektywny.

 

 

Lekki i responsywny układ wspomagania

Producent w Neuronie:ONfly zastosował najnowszy układ wspomagania niemieckiego Boscha z linii Performance Line SX dedykowany właśnie do lekkich, sportowych e-bike'ów - zarówno mtb, graveli jaki rowerów szosowych czy e-urban. Dokładnie taki sam system znajdziemy między innymi w gravelowym Grizl:ON CF, którego niedawno testowaliśmy. Kompaktowy silnik o wadze około 2kg zapewnia do 600W mocy szczytowej i maksymalny moment obrotowy wynoszący 55Nm, zasilany jest niewielką baterią o dużej gęstości energii i pojemności 400Wh, którą można zwiększyć montując w miejsce koszyka na bidon dodatkową baterię o pojemność 250Wh. Układ wspomagania jest niezwykle cichy i oferuje bardzo naturalne, płynne responsywne wsparcie, współmierne do pracy, jaką sami wkładamy w napędzanie roweru. W dużym uproszczeniu im mocniej i dynamiczniej (z wysoką kadencją) naciskamy na pedały, tym większe wsparcie otrzymujemy od silnika. Dzięki temu czujemy się tak, jakbyśmy jechali "analogowym" rowerem, tylko nasza forma weszła na nowy, wyższy poziom!

 

 

Dostępne modele i ceny

Canyon przygotował cztery modele Neurona:ONfly, wszystkie zbudowane na tej samie i układzie wspomagania od Boscha, różniące się pomiędzy sobą pozostałymi komponentami.  

 

  •  CF LTD: Topowy wariant jest wyposażony w 12-biegowy napęd SRAM Eagle XX AXSTransmission, damper FOX Float Factory widelec FOX 34 Factory, obydwa o skoku 140 mm (oba 130 mm w ramach XS), czterotłoczkowe hamulce SRAM Code Ultimate Stealth i karbonowe koła Raynolds. Użycie wysokiej klasy komponentów, lekkiej ramy i kompaktowego układu wspomagania pozwoliło uzyskać łączną wagę roweru na poziomie 19,1 kg! Neuron:ONfly CF LTD kosztuje 7.900 Euro. 
 

 

  • CF 9 - drugi w hierarchi model oparty jest na zawieszeniu od RockShoxa - widelcu Pike Ultimate i damperze Deluxe Select+,  napędzie SRAM GX AXS Transmission, kołach DT Swiss XH 1700 LS dedykowanychdoe-bike'ów oraz hamulcach Sram Code Silver Stealth.CF9 dostępny będzie w jednym wariancie kolorystycznym (Space Gray) waży 19.9kg i został wyceniony na 6.999 Euro.
 

 

  • CF 8 - wracamy do Foxa, tylko zamiast wariantu Factory zawieszenie pochodzi z rodziny Performance. W CF8 mamy też mechaniczny napęd Shimano XT, z tej samej grupy są też czterotłoczkowe hamulce. Wyposażenie uzupełniają koła SunRingle ubrane w opony od Schwalbe - Hans Dampf z przodu i Nobby Nic z tyłu. Do wyboru dwa warianty kolorystyczne - Dystopian Green i Space Gray. Waga nadal poniżej 20kg (dokładnie 19.6kg), cena? 5.599 EUR
 
 

 

  • CF 7  - "otwierający" kolekcję, najbardziej przystępny cenowo CF 7 wyposażony jest w dwunastorzędowy napęd Shimano Deore oraz hamulce Sram Code R. Za amortyzację odpowiada widelec RockShoxPike Base oraz Damper Deluxe Select+. Tutaj klienci będą mieli do wyboru trzy malowania - Digital Cherry, Space Grayi Dystopian Green. Rower mimo bardziej "budżetowego" wyposażania, nadal zachowuje niską masę - 20.4kg. Za najtańszego Neurona:ONfly przyjdzie nam zapłacić 4.849 Euro, czyli około 21 tys. złotych.

 

Każdy z modeli dostępny jest w sześciu rozmiarach - od XS do XL. Wszystkie można zamówić już od 25 kwietnia, jak zawsze tylko bezpośrednio na stronie producenta

 

Producent: Canyon